Mycket domarfusk i Västergötland



STORT fusk bland domarna i Västergötland och deras sätt att ta betalt för sina matcher!


Domarna i Västergötland har ju på många håll fått sig en ”stämpel” , alla på lite olika sätt, och kvalitén är kanske inte den allra bästa vi har i landet, men många försöker verkligen att göra ett bra jobb.
Tyvärr så samtidigt som många försöker göra just detta goda jobb så verkar en del andra utav deras kollegor inte alls vara några föredömen.
Och ute i föreningarna undrar man ofta om vissa domare ens dömer innebandy för att de älskar sporten, eller är det endast för den ekonomiska biten och ingenting annat.

Sägas skall, och det är viktigt att veta i denna text, ATT ALLA DOMARE SKALL INTE DRAS ÖVER EN OCH SAMMA KANT!

Det sistnämnda i texten ovan, gällande det ekonomiska, är också något som jag tagit mig an att syna lite extra denna säsong, detta när jag föregående säsong både hörde från många håll samt att jag också kände att något var fel när ofta en i år så kallad P93/94 domare eller en div 3 domare nästan alltid tar lika mycket eller mer betalt än en div 2 domare, detta även om domarna faktiskt bor i närheten av varandra och reser i stort sett samma sträckor.

Hör till saken är också att de så kallade div 2 domarna oftast också är de som är på plats tidigast i hallen utav dessa rankade domare, samt också lämnar den tidsmässigt efter de lägre rankade domarna.
VÄLDIGT KONSTIGT då att dessa domare som dömer på en lägre nivå då faktiskt tar mer betalt än de högre rankade domarna , eller i alla fall på gränsen till lika mycket.

HÖR TILL SAKEN ÄR FAKTA:
En Div 2 match, herrar, i Västergötland tar näst intill ALLTID längre tid än en Div 3 match samt GARANTERAT längre tid än en P93/94 match.


INNAN jag valt att gå ut med denna bloggtext har jag också tagit del av 3 ”experter” inom domarområdet, vilket jag valt att kalla dem då de på olika sätt har viss insyn i hur allt med domardelar fungerar i Västergötland.
Samtliga tre personer är själva domare eller har dömt innebandy och vet vilka regler som gäller.
Några utav dem har också poster som gör att de är extra duktiga på vilka regler som också gäller.

Dessa personers expertis har gjort att jag nu bestämt mig för att lägga ut bloggtexten, detta då samtliga utav de 3 personerna faktiskt tycker och ser på detta som ett allvarligt och stort problem.
Initiativet att lägga ut texten så att andra kan ta del utav den är INTE dessa personers initiativ utan helt och hållet mitt eget, detta då jag anser att:

Det är dags för föreningarna där ute att gå igenom sina kvitton och kolla upp så att "allt verkligen står rätt till". Till slut rör det sig nämligen inte om några hundralappar hit och dit utan snarare tusenlappar. Tusenlappar vilket förmodligen kan vara roligare att ha till något annat i föreningen.





I Västergötlands Innebandyförbunds regler kan man läsa följande:

DK (Domarkommiteén) jobbar målmedvetet för att dels rekrytera nya domare, men också för att ge god fortbildning/utveckling för ”gamla” domare i Västergötland.


Domarreglemente 2010/11

Domararvoden i VIBF:s serier

2010/11

Herrar

 

Div. II

550:-

Div. III

500:-

Div. IV

475:-

Junior

350:-

RSV, P93/94,P95

300:-

 

 

Damer

 

Div. II

500:-

Div. III

400:-


I ovan nämnda serier ska VIBF:s officiella domartröja användas.

 

 

 

Träningsmatcharvoden

 

Arvodet för träningsmatcher före seriestart och efter serieslut.

400:-

Arvodet för träningsmatcher under serien gång är ordinarie arvode för lag
 med lägsta divisionstillhörighet.

 

 

Reseersättning

 

Reseersättning

30:-/mil

 

 

Restidsersättning

 

4-6 timmar

100:-

6-24 timmar

200:-

Restiden ska beräknas till 8 minuter per mil. Till detta ska läggas den tid som domaren förväntas vara på plats innan match (30 minuter), tiden som åtgår för att spela matchen samt 30 minuter efter match för att duscha och byta om innan avfärd.



STATISTIK PÅ FUSKET FINNS



DET STORA FUSKET som jag har statistik på, och som också kommer att lämnas in till Västergötlands Innebandyförbund med hjälp uatv kopior, tidsangivelser när domare kom och lämnade med mera, berör främst det så kallade resetidstillägget, men även en del resor.


Själv har jag gjort mina beräkningarna och tester denna säsong för föreningen IBK Alingsås, detta för att se hur mycket föreningen faktiskt förlorar varje säsong på det så kallade "domarsvinnet".

Utöver detta har jag dock varit i kontakt med flera andra föreningar, vilka i sin tur också anser att detta har varit ett problem under några säsonger, men främst denna säsong 2010-2011.
Detta gör ju till slut at om det fortsätter under flertalet säsonger, utan att någon tar tag i problemet, så är det till slut tiotusentals kronor som försvinner från föreningarna där ute.


Tariffen där det står Resetidsersättning 4-6 timmar 100:- och 6-24 timmar 200:-, talar om hur mycket extra en domare skall få om de är borta från sin hemstad/hemort/hem mer än 4 eller 6 timmar den dagen de dömer matcher.
Det står också klart och tydligt att restiden skall beräknas till 8 minuter per mil och att DOMAREN FÖRVÄNTAS VARA PÅ PLATS 30 MIN INNA MATCHSTART.

DET SISTNÄMNDA med 30 minuter är något som jag märkt INGET domarpar hittills fullföljt, vare sig i div 3 eller i P93/94 serien.
I div 2 herrar så har det inte felat en enda gång utan alltid så har det fungerat med domarna som dömer dessa matcher. Fast vet att det någonstans där ute i Västergötland också finns fel några gånger även på denna nivå.


IBK Alingsås får ofta Boråsdomare och där är då de ekonomiska felen ofantligt stora i dessaa skeden.
Att dra Boråsdomarna över en kant är dock inte meningen i detta skede, men fakta kvarstår att de är dessa som testerna mest är gjorda på och det är dessa som visat sig felat mest!

Visst kan ju någon där ute tycka att några hundra hit och dit och främst att en hundralapp en match kanske inte är så farligt, men tänk i stället så här:


Hos IBK Alingsås har det fuskats med denna arvoderingsdel med resetidsersättning totalt hittills denna säsong:

14 tillfällen X 200 :- (2 domare 100:- var) = 2800 : -

Summan just nu i skrivandets stund är alltså en förlust för föreningen på 2800:-, som jag tror föreningen kunde haft mycket bättre nytta utav, kanske främst till ungdomsverksamheten.


TÄNK NU SÅ HÄR:
Om det nu finns 10 föreningar till där ute som haft detta problem och säg 14 matcher där det fuskats, ja då är svinnet uppe i 28.000:-, vilket jag tycker nu är ganska stora summor.

28.000:- som bara försvinner ner i domarnas fickor och som faktiskt föreningarna där ute går misste om.
ÄR INTE DETTA FEL?


DAGS FÖR FÖRENINGARNA DÄR UTE ATT KOLLA UPP SINA DOMARKVITTON KANSKE?


Det man kan fundera över med är hur domare, JAG HAR FATISKT TALAT MED FÖRENINGAR SOM DRABBATS,  från samma stad de kommer ifrån, när de dömer i en hall i sin hemkommun/hemstad, ändå tar resetidsersättningen.
Det kan ju aldrig finnas en chans att de när de dömer en div 3 eller främst en P93/94 match tar några 4 timmar för dessa domare denna dag.
Jag har hittills under de tester jag vart ute och gjort inte sett en enda P93/94 match som håller på längre än 1.35, och INGEN div 3 match som tar 2 timmar.

Dessa domare som dömmer dessa matcher lär ju knappast vara borta längre än 4 timmar från sitt hem, ELLER HAR JAG FEL?


Det sägs också att domarna i möjligaste mån skall försöka att samåka, detta för att det för föreningarna skall få kosta så lite som möjligt, och det förväntar man ju sig att de flesta också gör, men sanningen där ute är ibland en annan ...tyvärr....


DAGS ATT TA KRAFTTAG MOT FUSKET

Jag hoppas att föreningar där ute, vilka känner att de betalar eller betalt för mycket , nu när säsongen börjar gå mot sitt slut, faktiskt kontrollerar sina kvitton och om de skulle upptäcka stora fel att de SKICKAR IN KOPIOR, PÅ ALLT, till VIBF.
De bör också KRÄVA PENGARNA TILLBAKA!

Efter att samtalat med två kunniga personer i detta ämne, om pengarna kommer att betalas tillbaka till föreningen om fusket upptäcks, så är svaret = SJÄLVKLART!



Föreningarna sliter för att få ihop sina pengar och skall inte svinnas på massa extra kostnader på grund utav att vissa domare fuskar med de ekonomiska siffrorna.

Man undrar ju egentligen då hur dessa domare också tänker.
Tycker de att de är roligt att döma, eller dömer de endast för pengarna?

EN INTRESSANT FRÅGA TROR JAG?



Jag kommer att lämna in min ”utvärdering” till förbundet, och har även talat med personer om detta, och förväntar mig själv krafttag nu mot detta fusk till kommande säsong 2011-2012, samt att de domare som fuskat vid flertalet tillfällen betalar tillbaka sina pengar till de föreningar som drabbats och ber dem om ursäkt , samt att de på något sätt bör prickas utav förbundet.


Statistiken är faktiskt väldigt talande, den som jag skall presentera, detta då jag skrivit upp ankomsttid för domarna och när de lämnat hallen och har kopior på näst intill allt.
Har även också skrivit upp hur lång tid matcherna tagit som jag varit på plats och sett.

Skall också nämnas att hittills har INGEn domare jag synat på P93/94 nivå eller Div 3 nivå varit 30 min innan på plats. Snittiden ligger snarare i sin tur på mellan 8-13 minuter innan.
INTE TAR DE DESSA DOMARE DIREKT SÅ LÅNG TID SOM 4-6 TIMMAR PÅ SIG DÅ ELLER ATT KOMMA HEM IGEN?



Det är ju bara att räkna: (Hämtat från ett domarpar vi synat)

Ankomst till hall: 09.43  (Ytterligare kassapersonal som lämnat ut nyckel kan intyga detta)

Matchstart: 09.58 (Skulle startat 10.00)

Matchen slut: 11.34

Domarna beger sig från hallen (Duschat i hallen): 11.51


Domarnas arvode lyder: 880:- för den ena och 780:- för den andra, LITE MYCKET VA?

OCH FRAMFÖRALLT, HAR DET VERKLIGEN GÅTT 4 TIMMAR SÅ ATT EXTRA RESETILLÄGGET SKALL TAS UT?

Beräkning kan göras på följande sätt, ETT EXEMPEL:
Resetid från Borås = Vi räknar 43 min från hemmet 09.00
Hemma igen i Borås = Vi räknar samma tid här, 43 min, = 12.34

BERÄKNINGARNA ÄR ÄNDÅ LITE EXTRA TILLTAGNA TIDSMÄSSIGT, MEN KOMMER INTE ENS UPP I DET EXTRA RESETILLÄGET SOM DE FLESTA FAKTISKT TAR!


HUR GÅR VI VIDARE?


Är det fler föreningar där ute som drabbats utav samma problem, men som inte vågat träda fram, eller bara går och funderar på varför domarkostnaderna varje år drar iväg, så kanske det är dags att gå samman och syna detta HÄR OCH NU!


Vet redan att några föreningar jag talat med när jag vart ute och ”sett mig runt” lite, faktiskt kommer att lämna in sina kopior denna säsong, 3000:- - 4000:- extra i kassan är ju faktiskt en hel del när ekonomin kommer på tal, och föreningen gör enligt mig HELT RÄTT!



SKRIV GÄRNA och berätta om hur ni där ute upplever fusket, MEN OBSERVERA ATT DET ÄR FÖRBJUDET ATT NAMNGE DOMARNA här på bloggen, deras namn kan ni lämna till förbundet i och med insändning utav domarkvitton.


Kommentarer
Postat av: Andreas

Jättebra att detta tas upp och att någon vågar skriva eller ta tag i problemet.Jobbar själv i en förening där man ibland haft lite funderingar kring hur en del domare uppträder samt skriver kvitton.Dags att gå igenom lite kvitton från denna säsong nu känner jag.Mycket bra bloggtext Mikael.

2011-02-22 @ 17:15:28
Postat av: Innebandyintresserad

Jag tycker det är riktigt oseriöst att komma ca 10 min före match oavsett serie. Då känns det som om domarparet bara vill håva in lätta cash. Pinsamt.

2011-02-22 @ 17:39:25
Postat av: Thomas

Att det var så mycket fusk trodde jag inte, och om detta nu verkligen stämmer så är det verkligen förbundets ansvar att ta tag i detta med hårdhandskarna.Fy på er domare där ute som sysslar med detta fuskandet!

2011-02-22 @ 18:16:48
Postat av: Simon (tränare)

Stämmer detta så är det ta mej fan helt ofattbart.Vem på Vibf gör i så fall något åt det?

2011-02-22 @ 22:05:28
Postat av: Ej fuskare

Tyvärr är detta inget nytt fenomen och vet till och med andra domare ( detta då jag faktiskt själv också dömer ) som skryter om hur lätt det är att tjäna pengar som domare och samtidigt lura föreningarna.

2011-02-23 @ 07:23:10
Postat av: David

Detta är ett problem som funnits länge är jag rätt säker på!Det som nu kanske tar fart är att många föreningar startar sina kontroller och oärliga domare åker dit rejält!Bra bloggtext!

2011-02-23 @ 12:15:46
Postat av: Filip

Ojojoj..... Nu är handsken kastad :) Har en känsla av att detta kan bli en ganska STOR snöboll :)

2011-02-23 @ 14:19:58
Postat av: Ej fuskare #2

Tjena Micke.

I vissa fall kan det vara så att domarna åker vidare till andra matcher eller att man kommer från andra matcher och därav restidsersättingen(vet ej om denna faktorn är inräknad i statistiken eller ej). Är det så att man har två matcher på samma dag och hinner åka hem emellan så räknas inte heller sammanlagda tiden man varit hemifrån utan varje match för sig.

Annars är regeln även den att 30 min. efter match är avsatt för ombyte(oavsett om man är klar tidigare lr ej).

Om man har en singelmatch med rullande tid(t ex P93 och speltid på ca 1h30min) måste man ha åkt ca. 55 km(enkel väg) för att få ut restid. I en match med effektiv speltid(speltid ca 1h50min) ligger resan på ca 45km(enkel väg).

Åker man till två olika hallar för att döma så ska resan delas mellan berörda klubbar(platser) och inte tas ut som två separata resor.

T ex: Borås(start)---Alingsås----Vårgårda-----Borås(mål), så är den sammanlagda antalet km som ska räknas och inte som två separata resor från Borås till Alingsås resp. Vårgårda.

Det här problemet är inget som VIBF kan göra ngt åt, förrän klubbarna anmäler det till förbundet.



För övrigt anser jag att alla U-lag borde plockas bort från A-lagserierna och bilda en sk elitreserv, detta för att så många av de mindre klubbarna som möjligt ska kunna bedriva en verksamhet som är lockande för ungdomarna och att div III V-götland inte ska ha en tabell som ser ut som den gör idag!!



2011-02-23 @ 15:31:25
Postat av: Björn

Fy fan rent ut sagt va bra att någon vågar skriva om detta problem, för det är något dom sker systematiskt tror jag.Nu blir det nog fart på Västergötlands förbund och de som är ansvariga.Finns domare där ute som inte bara fuskar, de har också helt fel attityd och inställning!

2011-02-23 @ 15:56:51
Postat av: Till alla:

Kul att se att många har tankar om denna "uppdrag granskning" som jag fick för mig att genomföra denna säsong! Att vissa inlägg INTE läggs ut beror på att ni namnger domare eller har åsikter om personer och föreningar där ni namnger eller skriver dumma saker om dem, så dumma i tyckande väg att detta inte bör visas till "allmän beskådning"! ALLA SKA SOM SAGT SEDAN INTE DRAS ÖVER EN OCH SAMMA KANT, många är väldigt ärliga och har en grymt trevlig attityd!

Till ej Fuskare #2: Då du även lämnat din mail vet jag vem du är och vet också att du har riktigt bra koll! MINA FAKTA är dock avstämda också med andra kunniga domare eller ansvariga på olika sätt och jag har full koll på vad du menar. De uppgifter jag tagit är dock på domare som haft en match att dömma och hem igen, de andra har jag räknat bort!



En del skriver även att de inte vågar skicka in för då blir det dumt sedan när domarna ska dömma kommande säsong, men till er säger jag bara: NI har gjort RÄTT och de har gjort fel så det är väl dem som borde skämmas inför er!

Hoppas att ni värdesätter era pengar ni förlorar i föreningen mer , mer än att ha rädslan för att domaren ska dömma bort er nästa gång ni möts! Ni har inte gjort något fel! / Micael Svensson

2011-02-23 @ 17:06:53
Postat av: Ej fuskare #2

Vill minnas att Fritsla IF gjorde en avstämning på alla kvitton för ngt. år sedan och då fick domarna som tagit för mycket bet. lämna tillbaka "överskottet".

2011-02-23 @ 17:45:53
Postat av: Göteborg

Fusket finns hos oss också.

2011-02-23 @ 18:43:47
Postat av: Misstänktsam domare

Bra att inte vi alla domare dras över en och samma kant och att inte namn hängs ut här på bloggen, det hade inte vart snyggt.Som domare själv i Västergötland så är det hemskt att faktiskt behöva säga att texten nog tyvärr speglar en del sanning.Misstankar om fusk med resetidstillägg, men även milersättningar finns faktiskt.

2011-02-23 @ 19:02:01
Postat av: A.N.

Såg att enligt ej fuskare 2 så har detta så kallade ekonomiska fusket hänt tidigare. Kanske dags i så fall att många föreningar kollar av detta efter denna säsongen nu då så vi får stopp på detta en gång för alla. Vi i föreningarna lägger ner massor av ideell tid och kraft och vill inte ge bort massa extra om vi slipper. Framförallt inte då en del domare bara verkar vara på plats för pengarnas skull och inget mer. Tycker att denna blogg äntligen tar upp något viktigt, bra jobbat med detta Michael eloge till dig. Även om du nu förmodligen gör dig rätt impopulär hos domarna!

2011-02-23 @ 21:05:38
Postat av: Baby Boom

skittext som bara leder till oreda och tråkigheter.Förstår inte vad texten uppnår för något bra?

2011-02-23 @ 21:50:36
Postat av: David

Vem fan är Baby Boom, en nerbombad baby eller förmodar jag, hahahaha.Tråkigt att man inte ens lämnar ett namn när man inte har något vettigt att skriva.Förslag Micke ta bort den texten för ser han inget bra i den och att den faktiskt kan vara nyttig för föreningarna ska han fan inte beredas plats här.Är väl bra för alla att en sådan här text kommer ut.

2011-02-23 @ 23:00:39
Postat av: #77

Gött snack.Låt fuskarna skämmas och betala tillbaka!Be fan klubbarna om ursäkt oxå.Vågad text de här men nice.

2011-02-24 @ 00:22:58
Postat av: Stefan Karlsson

Mycket bra text och anser att det är bra att någon tar upp ett problem som detta!

2011-02-24 @ 07:05:50
Postat av: Daniel

Måste bara säga att jag kollat kvitton på våra domare nu och det finns nog en del att fundera över, det ser faktiskt inte alls bra ut.Ligger nog en del sanning bakom texten ändå.

2011-02-24 @ 09:58:48
Postat av: Anette

Bra att någon vågar stå för felaktiga saker som sker.Bra bloggtext

2011-02-24 @ 14:28:25
Postat av: David Karlsson

Det stämmer ju att Fritsla gjorde en anmälan om detta för många år sedan till och med på den tiden jag själv dömde och då fick en del domarpar betala tillbaka. Jag tycker det är lite konstigt att inte västergötlands förbund går ut med en allmän kommentar på sin hemsida, att hålla tyst gör inte att saken försvinner. Bättre att ta upp vad som hänt och göra en utredning, detta är inte bra reklam för innebandyn i västergötland.

Sen att vi förmodligen har sveriges äldsta medelålder bland domarpar är ju ett jätteproblem och jag anser att det är dags att det kommer in unga hungriga domare som vill uppåt och har ambitionen att vilja utvecklas för det nog lätt bli lite slentrian om du dömt i 20 år och det är ju inget konstigt med det.

2011-02-24 @ 17:03:34
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: Jörgen J

Anser självklart att detta är ett stort problem om det är på detta vis det fungerar, sedan kanske det inte alla gånger är bra att blogga om sådant som stjälper mer än det hjälper. Texten är bra och tar upp ett bra problem som ju bör lösas, men av förbundet eller domarkåren och inte av oss här ute. Om sedan det krävs en bloggtext som denna för att föreningarna ska vakna så må så vara till viss del då!Bra att du ändå vågar stå upp för vad du tycker Mikael och att du genomför sådana här tester på ett bra sätt kanske förbundet skulle utnyttja hos dig i stället, ett sådant samarbete bör väl stärka alla parter?Trevlig helg alla föreningar och domare!

2011-02-24 @ 17:17:23
Postat av: Andreas

Bra fart det blev på denna blogg då med en sådana här texter.Håller med domaren David Karlsson, vilken jag förmodar att det är, att föryngring behövs, men samtidigt undrar jag om det verkligen finns intresserade unga där ute som vill dömma då de själva ser hur vissa domare uppträder idag.Fast det är kanske dessa som kan få dem att vilja utbilda sig själva också. Man hör ju mycket om att de som sitter där uppe på de högsta posterna tyvärr håller varandra om ryggen, besiktar varandra, bedömmer varandra och på så vis rankas de också bättre än andra som kanske i själva verket är bättre. När får exempelvis föreningarna börja betygsätta domarnas säsong? Gör domarna sina prov och löptester, lite tveksam till detta faktiskt? Vi kan bara hoppas att problemen löses och blir bättre tror jag,även om jag är skeptisk till det.

2011-02-24 @ 21:12:36
Postat av: Ej fuskare #2

Förbundet kan inte göra något åt ett problem förrän det tas upp av dess föreningar, eftersom det är de som sitter på ev. "bevis". Om jag förstått det hela rätt så handlar detta endast om ett väldigt fåtal domare som satt fusket i system, så generalisera inte alla domare.

Vidare är inte återväxten bland domare i Västergötland i dagsläget något vidare, tyvärr.

Man alltid diskutera om det är förbundets eller föreningarnas fel att det inte kommer fram fler nya och yngre domare.

2011-02-24 @ 23:12:06
Postat av: Rolle

I Västmanland var detta fusk väldigt utbrett bland vissa domare, framförallt handlar det om hur resetid ska beräknas. Det var omöjligt för föreningarna att i förväg på plats veta hur mycket kontanter man skulle ha med sig.



Förbundet tog sonika bort resetidsersättningen och höjde domarersättningen marginellt. Inget klagomål sedan dess (10 år sedan).

2011-02-24 @ 23:15:52
Postat av: Daniel

Helt klart ett system som kan locka domare till att fuska och bra att diskussionen tas upp!



Kommer göra en granskning även hos oss för att se hur de domare som besökt oss har skött sig.



Sedan kan jag tycka att domarna i distriktet har dåligt betalt med tanke på de flesta tvingas döma väldigt mycket för att lösa alla uppdrag som finns. Men detta faktum rättfärdigar inte fusket.

2011-02-25 @ 23:17:43
Postat av: Domare i Småland

Ert distriktsförbund borde kanske titta på vad vi har för regler i Småland.

Där har vi restidsersättning (Se länken) efter antal mil vi åker.

Detta är ju en uppgift man som förening kan kontrollera hur enkelt som helst via Eniro.

Här har vi inte heller problemet med att man inte kommer i tid till matcherna. Alltid 30 min innan gäller, och i våra högsta distriktsserier är det 60 min innan.

Jag och min kollega försöker alltid vara minst 45 min innnan på även P94 nivå, då det är trevligt att träffa ledere med mera innan matchen och snacka lite skit ;-)

Jag hoppas att ni kan få ordning på domarna i ert distrikt och få dem till att inse att det är en rolig fritidssysselsättning de håller på med.

MAN SKALL INTE LURA FÖRENINGAR PÅ PENGAR.

Postat av: Calle

Allt spelar stor roll i Västergötland eller!Här bestämmer inte styrelsen i förbundet det gör kansliet, domarna gör som de vill och de händer aldrig något ändå!Ta dom exempel ett Boråsdomarpar, ja Borås även där minsann, som inte kan innebandy alls och är så dåliga att alla bara skrattar åt dem.Själva så hamnar de alltid i bråk med båda lagen och har alltid fel attityd.Pengarna tillbaka tror jag först på när jag hör av någon att det funkar, inget förtroende i Vibf utav mig inte!

2011-02-26 @ 20:15:02
Postat av: Mirre

Händer något med domarna nu som fuskat eller kan någon svara på hur ni och de andra föreningarna kan gå vidare?

2011-02-27 @ 23:02:35
Postat av: Jan-Åke

Mycket bra text Michael.Tror det är bra för föreningarna att gå vidare och ta tag i detta på allvar, samma sak med domarförbundet i Västergötland. Ingen vill väl ha fuskare på innebandyplanerna.

2011-02-28 @ 19:50:27
Postat av: Tobbe

Häng ut fuskarna på Vibfs sida och vilka föreningar de lurat pengar utav, de ska fan skämmas!Om inte hoppas jag du Micke namnger dem här.

2011-03-02 @ 19:13:42
Postat av: Till alla "tyckare":

Blev en intressant blogg det här och bara tacka er alla för att man framförallt en dag toppat den med flera hundra unika besökare. Kul att många har mycket tankar och idéer samt också att många verkligen tycker till lite extra om det som skrivits. Det jag själv hoppas på nu är att föreningar faktiskt tar tag i granskandet utav sina kvitton och ser till att få tillbaka sina pengar. Tänk på att det är inte ni som skall skämmas inför domarna nästa säsong, det är dem som skall skämmas inför er. Att dock "hänga ut" domarna vid namn kanske inte är helt rätt att göra, det gynnar nog ingen i längden tyvärr. /Micael Svensson

2011-03-02 @ 22:14:16
Postat av: Jonte

Nej nej, håller med Tobbe, ut med deras namn.Bättre alla får veta vilka de är som är fuskdomarna i distriktet.Bra text förresten!

2011-03-03 @ 13:22:34
Postat av: #77

Tjo och hej, att tycka är en kunglig grej. Bra att någon tycker till och står för det.

2011-03-05 @ 01:55:55
Postat av: Domare

Är själv domare i södra Västergötland. Angående att komma i tid innan matchen är nåt jag verkligen försöker göra. Är ibland nästan 45 minuter före match start i hallen men räknar då inte med 15 minuter när jag ska räkna in tiden hur länge jag är borta. Samåker alltid med någon om jag inte kör själv. Fuskas det så mycket som det sägs här tycker jag att det är skandal!

2011-03-27 @ 19:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0