"Matlådeproblem", "massätning" av bananer samt lyxomhändertagning

  

Då var man hemma igen, och arbetsveckan går snart in på sin andra dag, börjar bli sent nu (23.49). 
Har samlat mig lite efter den första landslagssamlingen anno 2009,i helgen som var.

En mycket intressant och givande sådan!

Landslagssamlingen byggde mycket på passningsmoment i olika faser samt olika spelutvecklingdelar.
Det var en bra samling och det var många som ville visa upp sig, sitt spel och sitt innebandykunnande.

Samlingen gav oss i landslagsledningen mycket, riktigt mycket!


Fast faktiskt är det tågtrippen, ja jag åkte faktiskt tåg till Tyskland denna gång, som man har mest minnen ifrån, och roliga sådana är det också.



När jag satte mig på tåget under fredagseftermiddagen för att bege mig mot Hamburg, via Köpenhamn, så var det en resa jag faktiskt såg fram emot mycket, även om det skulle komma att ta några timmar.


Tågresan både till och från Göteborg blev ändå en speciell resa denna gång, något som jag tror att jag har svårt för att få uppleva igen på ett tåg.


Nedan beskriver jag tre av några speciella "tågmoment" som jag fick uppleva på min tripp till landslagssamlingen och hem.



"MATLÅDEPROBLEM"

En situation som jag inte bara kan sluta tänka på är den som inträffade en kille på ett säte bredvid mitt, på tåget mellan Göteborg - Köpenhamn. 
Han skulle försöka få upp sin så kallade matlåda, vilken var enormt nertryck i en trång och väldigt hållbar liten fryspåse.

Antingen måste påsen vart gjort av något supermaterial eller så var killen bara väldigt svag i sina nypor, elelr kanske rädd om påsen.

När killen skulle ta ut lådan ur påsen slet han, drog han, försökte rulla upp påsen längst lådan med mera, men matlådan verkade sitta som limmad i påsen.
Till slut fick han i alla fall upp en bit av locket på matlådan, och då fortsatte han rejält att slita och dra i lådan.


Jag måste i detta läge sett väldigt dum ut , om någon sett mig, för jag kunde bara inte släppa blicken från denna situation, ville inte missa hur detta skulle sluta.
Glodde nog rätt friskt kan jag säga!

Tanken jag ändå hade hela tiden var:

Varför gör han bara inte sönder påsen helt enkelt och tar ut lådan?


Till slut gör kille ändå en sista tuff ansträngning och rycker till i plasten, samtidigt som han håller i locket,  och då flyger det ut:

PANNKAKOR, överallt!

Det landar pannkakor i hans knä, lite på fönstret där han sitter och så också sylt på sätena framför.


Egentligen tycker man:

STACKARS SATE!

Men det är svårt i detta skede att inte skratta, och nästan så man också ångrar att man inte startade filmkameran på sin mobiltelefon.


Ibland är det lite kul att glädjas åt andras misstag, även om man kanske inte borde göra det!



"MASSÄTNING" AV BANANER

Att jag även skulle få uppleva något mer annorlunda och kul på samma sträcka som innan, fast denna gång vid hemresan, var också underligt.

Har nog nämligen aldrig sett någon person någon gång under någon tågresa, eller egentligen inte vid något tillfälle i hela mitt liv, äta så många bananer, som en person gjorde, vid ett och samma tillfälle.
Var som att ha en hungrig gorilla i ett säte på tåget!

Personen i fråga klev på tåget i Helsingborg och måste ha slukat minst 12-15 bananer innan vi var i Halmstad, helt otroligt!
Att också varenda banan alltid slukades i tre tuggor gjorde inte saken minde rolig, märklig eller fundersam, beroende på hur man ser det.


I början blev jag inte speciellt fascinerad över dessa tre tuggor utan det var att personen HELA TIDEN tog fram banan efter banan ur sin kasse, hela tiden.

Undrar egentligen hur många bananer han hade där i?

Och frågan är väl om personen i fråga äter så mycket bananer varje dag?


Snacka om att vara "bananbesatt"!


LYXOMHÄNDERTAGANDE

Skall också ta som slutsak i denna lilla "tågstory" att rekommendera ALLA, verkligen ALLA, som tänkt åka tåg mellan Hamburg och Köpenhamn, att ta FÖRSTA KLASS biljetter.  

SNACKA OM SERVICE!


Tågen kallas förresten för ICE!

För oss som fick sitta i första klassvagnen, viket för övrigt inte var speciellt många, så delades det ut tidningar, det kom personer och servade oss med choklad och dricka, de plockade bort vårt skräp, fyllde på vårt kaffe eller te samt hämtade saker åt oss i den så kallade biestron.

HELT OTROLIG SERVICE!
Snacka om lyxomhändertagning!

I sätena där man satt fanns det också uttag för radiodel samt att det även på baksidan i ryggen på varje säte satt en liten tv för de som ville se på något.
Hur denna funkade vet jag dock inte, detta då jag själv använde mig av filmtittning på min egen medtagna dator.


Var ändå rätt skönt att åka tåg på detta sätt, och definitivt inte sista gången jag gör det till en landslagssamling i Tyskland vill jag lova.
Har faktiskt redan mailat det Tyska förbundet om att tåget var mer än godkänt, och att de gärna blir ytterligare någon tågtripp under 2009-2010.




Kommentarer
Postat av: Jocke Persson

hahahaha, killen med matboxen hade jag viljat se, fan va kul!

2009-02-10 @ 10:38:29
Postat av: #77

Låter som en kul helg och en rolig resa.

2009-02-10 @ 14:49:24
Postat av: Andreas

hahahahahahahahahahahahahahahaha

2009-02-11 @ 13:57:43
Postat av: Lizzie

hihihi, låter som en najs tripp

2009-02-11 @ 19:28:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0