Silly Season: Andra vet alltid mest

  

Nu när silly season verkligen är igång på allvar så är det rätt mycket roligt som inträffat runt ens egen roll som person och tränare.

Visst så har förfrågningarna inför kommande säsong varit många och en del hyperintressanta, så som elittränaruppdrag till uppdrag i utländska ligor. Frågor från mindre klubbar har också vart många, ja väldigt många, fast  roligaste förfrågningarna är nog ändå att man fått frågor som instruktör och tränare inom andra idrotter än innebandyn, så som tennis och friidrott (vilket jag sysslat en del med också).
Det har också funnits frågor om coach för golfare, mental coach då vill säga, detta då det nog inte finns någon golfare som vill ha några taktiska direktiv av mig.

Helt otroligt är det när silly season drar igång och i år har det för egen del verkligen vart tokigare än någonsin.


Att det även dykt upp några roliga och intressanta instruktörsjobb på innebandygymnasier samt landslagsuppdrag utomlands är väl de man värderat mest, men samtidigt så bestämde jag mig för att inte lämna Alingsås på ett tag, vad som sedan sker i framtiden får man ta ställning till då.Men några år till i caféernas stad blir det.


Jag tycker ändå att det är grymt roligt att få höra från andra och från folk man inte knappt vet vilka de är att de vet vad man skall göra till kommande säsong, NÄR MAN SJÄLV INTE ENS VET OM DET.
Fast samtidigt är det kul att ens namn finns med i snacken, även om man inte ens själv vet om att man vart aktuell för vissa föreningar.


Skall nedan försöka ge svar på EN DEL och samtidigt dela med mig av en del klubbar/lag som jag placerats i som tränare eller coach, UTAN MIN EGEN VETSKAP:



DANMARKS HERRLANDSLAG

Visst hade jag en intervju och ett litet snack med dessa, men intresset svalnade och när de svalnade som mest så var jag helt plötsligt klar enligt andra källor, detta trots att jag ganska snabbt visste att en annan ETU (elittränarutbildningen på Bosön) kollega, Mattias Wennbring, tackat ja till detta arbete. En person som jag tror fixar detta galant!


DANMARKS DAMLANDSLAG

Ja, där se man, svarade jag när jag hörde att jag tagit över detta landslag.

Märkligt var det också då jag inte ens visste att de sökte tränare eller coach till en början.

Fast även om jag faktiskt skulle kunna fundera på att kanske vara med och lyfta detta lands damlandslag så har frågan aldrig kommit! Tror heller inte att jag är aktuell till att få den faktiskt.


NORGES HERRLANDSLAG

Detta var nästan kul när det kom fram och jag skrattade rätt friskt faktiskt. Det hade självklart vart en STOR utmaning att bygga upp och skapa något bra med Norge och på så vis försöka ta landslaget till en fin placering, men varför skall jag ta över detta landslag när de redan har en bra stab?

En fråga som jag ställde till den personen som sa att han hört detta.


Pixbo Wallenstam IBF / Juniorallsvenskalaget (Pixbo)

Stämmer att jag fick ett telefonsamtal för att de ville höra sig för vart jag stod någonstans i mitt intresse av att träna deras div 2 lag eller Juniorallsvenskalaget.
Detta var dock inget som utmynnade i något mer.

För mycket tid, för mycket resor och för många dagar i veckan för mig just nu, men klart att det till viss del fanns lite intresse i det. Men att jag var klar och skulle köra detta i två säsonger, NÄ DET STÄMMER INTE!
Nu har laget löst situationen på ett otroligt bra sätt så deras utveckling med juniorallsvenskan och div 2 kommer bli kanonbra, jag är övertygad!



IBK ALINGSÅS

Hemmaklubben och klubben som jag har lite varmt om hjärtat, men som jag faktiskt aldrig har tränat, märkligt nog.
Helt plötsligt så var jag klar som tränare för denna klubb och skulle berätta om vilka nyförvärv klubben skulle få, vilket då var otroligt svårt att svara på då jag inte är eller vart aktuell som tränare för IBK.
Varför skulle man flytta på en stab som verkar fungera.
Jag gläds i stället med Magnus och CO och hoppas de fortsätter att göra ett kanonjobb i Alingsås.
Jag finns dock i hallen på matcherna, men på annat sätt, nämligen som publik på läktaren.



IBK 7H BORÅS , Herrlaget

Was there, Did it, Done that!

Hur kom jag på tal till denna roll igen?????????????????

Frågan är väl också: HUR blev jag klar?

Tur var det väl att jag när det ryktet kom kunde säga att de redan hade en tränare klar, även om föregående säsong inte ens hade tagit slut ännu.

Och förresten så skulle klubben aldrig haft råd att anställa mig igen som herrtränare, det hade kostat mer än vad Kungen får från staten..hehehehe



SANDAREDS IBS, Damlaget

Detta rykte dök upp för några dagar sedan, då jag redan visste att deras damlag skaffat sig en ny tränare.
Ibland undrar man vart alla rykten kommer ifrån och hur de skapas, och vem som hör och vem som talar.
Sandared IBS har visserligen en intressant trupp att jobba med, och visst så borde laget med rätt utveckling kunna vara med i toppen, men detta utan mig dock. Jag har varken fått frågan, fått tänka eller drömt om det.



Förutom dessa nämnda ovan så har det drällt in saker och rykten som placerar mig i småklubbar eller i Schweiz eller i Danmark, Norge eller Finland. Undrar om detta räcker, eller kanske man är placerad, ryktesmässigt, på månen också.


Kul har det ändå vart att få höra alla rykten men skall nedan försöka att reda ut detta nu:



Säsongen 2008-2009 kommer jag att viga för:

  

  

Innebandygymnasiet - Borås

Går in på sitt andra år och kommer att få en ny intressant grupp att jobba med. Kommer även att åka iväg till Holland med klassen på ett utvecklingsprojekt i en stad, Tilburg, där vi skall visa upp sporten på skolor med mera. Jobbet på innebandygymnasiet tar minst 3 dagar i veckan av mig och det är otroligt kul.


Distriktslaget Västergötland

OM FRÅGAN KOMMER vill säga.

Har fortfarande inte hört något så jag räknar med att det inte blir något distriktslag och utveckling av detta kommande säsong, även om det hade vart kul. Men bättre att de som bestämmer får bestämma.

Känner ändå att jag presterat helt okej under de år jag vart med i distriktslagsverksamheten, 7 SM och 3 medaljer känns okej att ha på meritlistan faktiskt.


TYSKLAND, herrlandslaget

Har vart med och utvecklat de taktiska delarna i spelet och jobbat även med en del spelares mentala inställning med mera, något som vart otroligt kul.

För landslaget stundar i December VM i Tjeckien, vilket blir den stora delen med Tysklands herrlandslag.

Lite samlingar och lägr under hösten finns också på schemat.

  


Gästtränare och Coach

FRISTAD GOIF

 Kommer att vara "inhyrd" tränare och coach och verka i föreningen Fristad GOIF under aug 2008-mars 2009. Kommer att bland annat vara med runt föreningens herrlag, nykomlingar i div 4.

Har under dagarna planerat färdigt, preliminärt, ett försäsongsupplägg för föreningens herrlag.

Skall även jobba med ledarutveckling/utbildning.



Föreläsningar / Utvecklingsprojekt

Kommer att , precis som under de två säsonger som varit, fortsätta att jobba med olika föreningars utvecklingsdelar, främst inom ungdomslagen. Detta sker i så väl innebandyföreningar som bland en del andra idrotter.
I Västergötland är det 6 innebandyföreningar som kommer att få ta del av min hjälp.

Har även blivit "anställd" på en del mentala tänkande arbeten för idrottare och föreningar, vilket känns stimulerande och kul.



Förutom detta kommer jag även att genomföra flera SPELARANALYSER på flertalet innebandyspelare runt om i Västergötland, men även 4 stycken på andra platser i Sverige, detta på hög nivå.


SÅ, DÅ HADE VI RÄTAT UT EN DEL FRÅGETECKEN!


Kommentarer
Postat av: Boråsare

hehehehehehehehehe, okej då vet vi vad som gäller med allt, hehehehehehe. Kul att höra, går ju en del andra rykten om Tygriket och Rydboholm.

2008-05-20 @ 22:10:57
Postat av: Jonas

Ja mycket rykten går, bra at få svar på tal, jag var säker på att du skulle köra Alingsås eller Tygriket i år.

2008-05-21 @ 11:26:36
Postat av: Calle

Jasså, det blev inget med Norska landslaget, det ryktet låg ju ett tag i luften, men klart när du är i Tyskland, varför Norge.

Ha en bra säsong i alla fall Micke!

2008-05-22 @ 09:37:59
Postat av: #77

Då vet vi hur din höst ser ut nu då, äntligen får man väl säga, för du själv avslöjar ju inte mycket annars.

2008-05-23 @ 23:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0