Warberg = Professionalismen flödar

Två besök i Sparbankshallen inom loppet av två veckor, för ett par veckor sedan, och två professionella arrangemang skapade av, i mitt tycke, VÄRLDENS BÄSTA innebandyförening, WARBERG INNEBANDY.

För ett par veckor sedan besökte jag Warberg Innebandy, tillsammans med min innebandyklass på Innebandygymnasiet i Borås, detta för att se matchen Warberg Innebandy - FC Helsingborg, ett "derby" av hög innebandyklass. Detta var en mycket givande dag med varmt mottagande i Sparbankshallen, aktiviteter som speedshooting, "innebandyhjul" samt bra sittplatser i hallen. Allt mycket professionellt ordnat utav en av de starka namnen i Warberg, Niklas Wilhelmsson.

Efter matchen fick vi också möjlighet att lyssna till Kimmo Eskelinen, Martin Emanuelsson och Joakim Anderssons syn på spelet, tankar om innebandy med mera, ett perfekt avslut på denna perfekta innebandydag i Varberg. Att det också var just dessa tre killar som stod för informationen till oss var speciellt då samtliga har rötter i Boråsområdet. Kimmo är ju också våran speciella gästinstruktör på innebandygymnasiet också, då han besöker oss vid flera tillfällen varje termin, och lite av elevernas "innebandyidol".

En vecka efter vårt besök med innebandygymnasiet var jag åter på plats i hallen för att få vara med och delta i en V.I.P-tillställning, detta inför matchen Warberg Innebandy - AIK. En tillställning som var mycket intressant och lärdomsfull.

Vi som var på plats, förbundskaptener, finska elitserietränare, sponsorer och tränare fick ta del av hur Warberg som klubb fungerar, lyssna till hur Folksam jobbar med sin idrottssponsring, skratta åt Falkenbergsrevyn, höra Warbergs tränare, Isac, berätta om sitt lag samt äta gott. Allt mycket professionellt genomfört av Warberg, åter med Niklas Wilhelmsson i täten. Han måste vara guld värd för Warberg som förening.

Att ha fått ta del av en sådan V.I.P-tillställning känns mycket inspirerande och framförallt så har man lärt sig hur en innebandyförening verkligen skall jobba inom vissa området. Det är bra att ha fått svar på då jag har alldeles för stor erfarenhet av klubbar som jobbar på helt fel sätt, vilket jag nu också fick bekräftelse på att de verkligen gör. Många innebandyklubbar idag vill för mycket, med personer som vill verka kunniga, men som tyvärr i mitt tycke har alldeles för lite kunskap om hur innebandyn fungerar och för hur man skall få sitt klubbnamn och "varumärke" att bli ännu större eller fungera bättre. Det är beklagligt att skåda, men det är tyvärr så det fungerar i många föreningar.
SAD BUT TRUE!

Under åren har man tagit del av hur många föreningar fungerar, har ju blivit 24 innebandysäsonger för mig så man har sett en del. Framför allt har man fått se många klubbar i så kallade verklighetens "in action", alla på sina speciella sätt. Warberg Innebandy är den förening som jag, efter alla dessa år, verkligen vill lyfta till skyn för sitt sätt att jobba med sin förening, sina arrangemang, sin uppbyggnad, sitt tänkande, sin utveckling samt sitt sätt att lyfta "varumärket" Warberg IC. Allt har klubben verkligen lyckats galant med, och ändå utvecklar de samtliga områden jag hyllat de för mer och mer hela tiden. Frågan är, kan det bli bättre, ja, i alla fall enligt Niklas Wilhelmsson, och honom tror jag verkligen på. En person som jag respekterar högt inom innebandykretsarna. Och klubben Warberg Innebandy, ja där har man verkligen funnit sitt nya favoritlag.

Nu är det  snart dags för morgondagen, och då skall jag bege mig ner till Varberg igen, detta för att åter se VÄRLDENS BÄSTA INNEBANDYLAG, Warberg Innebandy. Har fått biljetter till hela slutspelet och det skall bli kul att följa Warberg genom detta, på väg mot SM FINAL i Globen. Där jag faktiskt tror att de hamnar i så småningom.

WARBERG är och förblir, och förmodligen ALLTID kommer att vara, innebandyns ansikte utåt. Här flödar nämligen professionalismen högt!

Önskar detta lag STORT lycka till i slutspelet och hoppas det räcker till en finalplats i Globen, 19 April 2008.

Kommentarer
Postat av: Malle

Warbergs arrangemang håller klass, håller med. Bra att du höjer de till skyarna.

2008-03-11 @ 10:51:18
Postat av: WIC

Tackar för de värmande orden

2008-03-11 @ 13:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0