VIP i Lisebergshallen


Herrarnas kvartsfinaler, nummer 3, i innebandy är avverkade.

Precis som jag förutspådde här för några dagar sedan så skulle Warberg Innebandy fullständigt köra över Balrog i Sparbankshallen , och AIK vinna enkelt hemma i Solna.

Warberg - Balrog  9-2

AIK - Falun  8-4


Att jag dock hade helt fel i matchen mellan Storvreta och Caperio/Täby glädjer mig lite till viss del ändå, detta eftersom Caperio/Täby då visar att det inte bara var (vilket många sa under föregående säsongen) tur att laget tog sig så långt som de gjorde i förra årets slutspelet. Laget är mer än ett "gött och märkligt gäng", vilka besitter massor av stor innebandykunskap.

Storvreta - Caperio/Täby  3-5


Fast visst så önskar jag innerst inne att det tillslut blir Storvreta i Semifinalen, detta eftersom det är ett lag jag vill och önskar mig till Globen, finalen 19 april.



Sista matchen jag tippade var Pixbo Wallenstam mot Dalen IBK, ett Dalen som imponerade stort i hemmahallen i Umeå senast.

Att jag som VIP-person, tillsammans med min kusin, fick ta del av matchen i Lisebergshallen var lite spännande. Var ju ett bra tag sedan vi var på Pixbo tillsammans.

Både jag och min kusin var nämligen hängivna Pixbofan under några glansår då laget hade sin superformation med Bodén (Robert Bodén), Lindberg (Adam Lindberg), Hellas (Anders Hellgård), Aga (Magnus Augustsson) och Jidhe (Niklas Jidhe).


Var lite kul att i Lisebergshallen få lyssna till Magnus Nilsson, nu mera ordförande i Pixbo och en person jag respekterar mycket. Han berättade lite om Pixbo Wallenstams tankar och idéer samt framtidsvisioner. Under tiden vi lyssnade blev vi bjudna på lite mat. I VIP-salen befann sig, förutom jag och Peter (kusinen) massor av andra så kallade "innebandyfreak".



Pixbo måste ordna ett bättre arrangemang

När Magnus Nilsson var klar bjöd tränare Magnus Augustsson på dagens taktik, laguppställning samt andra goda saker vi skulle tänka på att titta närmare på under matchen.

Sedan var det dags att kliva in i hallen för att se matchen, och nu var man riktigt laddad.

En laddning som dock försvann fortare än Ben Johnsson sprang när han var dopad.

Matchen började faktiskt rent uselt tråkigt och segt.

Första perioden var nog den absolut tråkigaste innebandyperiod jag skådat, alla matcher i alla divisioner jag sett, denna säsong!


Tyvärr var det inte bara detta som var tråkigt och dåligt. Inramningen till att börja med i början var inte i närheten av den som jag fått ta del av i Varberg under säsongen,

där har Pixbo mycket att jobba på.

Till en början så skulle två personer läsa upp laguppställningar i mikrofonen, mitt inne på spelgolvet. Ljudet var uselt, personerna talade för snabbt och otydligt samt när Pixbos laguppställning lästes upp så gick det så fort att bildspelet med spelarna på endast kom till materialansvarig när sista namnet i laguppställningen presenterades. Vart var samspelet?

En av dessa personer försökte sedan göra en intervju med någon på planen om matchen, en intervju som jag inte tror någon i hallen hörde över huvud taget.



Efter detta så skulle det bli inlöpning, med ett intro, om det nu verkligen var introt, eller om det bara var samspelet där också som inte klickade riktigt. Det tog nämligen nästan 3 minuter från det att musiken startade tills spelarna befann sig på den position som de skulle ha för att löpa in. Fyrverkerierna sprakade i alla fall till och tillslut löpte äntligen Pixbos spelare in.

Men hade man inte missat något?

Borde inte gästande laget ha presenterats först, av gammal god vana?

 Nu blev det i stället så att Dalen presenterades lite sporadiskt efter Pixbos inlöp och det såg ut som bortalaget inte heller var helt klara med vad som hände. Detta kan definitivt bli bättre, mycket bättre!

Kunde de genomföra bra arrangemang för massor av år sedan då jag och kusinen fanns på plats så borde man väl klara det nu under 2000-talet.

Jag tror faktiskt att det blir bättre, Pixbo är en så pass professionell klubb att de själva måste sett hur illa det var denna gång.


Att vi blev inbjudna och fick delta och lyssna på Magnus Nilsson innan var bra och han gjorde faktiskt en annars ganska tråkig innebandykväll i Lisebergshallen till något positivt.


Pixbo-Dalen 6-4


Vad sysslade domarna med?

  

En annan fråga vi, ja faktiskt inte bara jag, ställde, i Lisebergshallen var:

-         Va fan, ursäkta ordvalet, sysslar domarna på med?

Eller rättare sagt en utav domarna. Hans positioner på planen och rörelsemönster liknade inte något jag tidigare upplevt inom innebandysammanhang, och förmodligen ingen annan i hallen heller.


Vid en tidsperiod i matchen under den andra perioden så för skoj skull räknade jag bara hur många gånger domarna hamnade båda på samma långsida, på grund av märkliga förflyttningar.

Jag hamnade på 11 gånger under en 6 minuters period. Skall det verkligen vara så?

Vore tacksam för svar av någon annars!


Hoppas faktiskt att den domarobservatör som var på plats uppmärksammade dessa positionstagningar också. Fast det vet jag att han gjorde, då dagens observatör (Bjarne Wesenlund) är en mycket uppmärksammad och bra person vilken jag hyser stor respekt för.


Kommentarer
Postat av: Morgan Påhlsson

Hade inte bedömt Pixbos arrangemang bättre själv, det var "fetekasst"!

2008-03-23 @ 18:39:39
Postat av: Sweden - master of floorball

Grejtans go text och håller samtidigt med om att Pixbo borde kunna prestera bättre arrangemang. Är Pixbofan, men arrangemangen suger fett, som en "ungdom" skulle ha uttryckt det.

2008-03-23 @ 19:23:53
Postat av: falk

HAHA dommarna va ju grymma:)..... eller inte :P

2008-03-23 @ 19:52:51
Postat av: Linus

hade vart kul att se vad domarna gjorde.. hehehe

2008-03-24 @ 14:49:57
Postat av: david

Warberg är världsklass pixbo kan inte mäta sig med dem.

2008-03-24 @ 21:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0