Västergötland nominerar sina spelare


  

När det som mest talas om vilka spelare som är årets kandidater till priset årets spelare i Sverige, på dam och herrsidan samt årets rookie i respektive elitserie, bäst att säga SSL på herrsidan annars retar det väl alltid någon, så tänkte jag presentera Västergötlands kandidater, enligt MIG.


Tänkte faktisk också försöka mig på att ta ut ett Västergötland All-Star Team 2008,  vilket blir en utmaning då det är svårt, fast en mycket rolig del av en sådan här sak. Här förväntar jag mig också att få kritik för vilka jag tar ut och vilka jag missat. Några spelare har faktiskt fått en annan position är vad de kanske spelar normalt sett bäst på också.


Nu är det ju så att de Västgötar som av någon anledning kanske hittar till min sida och läser detta kommer förmodligen att både hålla med mig, men också såga en hel del av det jag presenterar.

Fast det är ju precis detta jag vill med detta tyckande, jag vill få fram ett tyckande om de olika kandidaterna, eller om någon till och med tycker att man kanske missat någon, sådana finns alltid.


Kommer sedan att låta denna text ligga på min blogg under både lördag och söndag, (det är fredagsnatt i skrivandets stund) detta för att de som vill tycka till verkligen skall få göra detta under någon dag extra.


Så DU som har andra tankar, funderingar, sågningar eller bara vill säga ditt, och som hittat till min sida, var inte rädd för at lämna ditt tyckande med en kommentar.



Kandidaterna till ÅRETS SPELARE i VÄSTERGÖTLAND:


HERRSIDAN:

Här anser jag att jag redan funnit segraren, och en självklar sådan för min del, men kommer ändå att presentera vilka jag tycker borde vart kandidater till detta pris också.


Pristagaren i denna kategori är: FREDRIK HOLTZ - Hide-a-lite Mullsjö AIS

Motivering: Sällan har en spelare vart så viktigt för sitt lag som denna spelare varit denna säsong, detta i jakten på en elitplats. Han har alltid presterat och varit pålitlig i sitt poängplockande. Kommer att bli en enorm tillgång i SSL då han var en bidragande orsak till att klubben hamnade just där, efter sin serieseger i div 1 södra.


Följande kandidater slogs om priset ÅRETS SPELARE på herrsidan, men samtliga blev alltså slagna , i mitt tycke, enkelt  av Fredrik Holtz.


F-  ROBERT OLAUSSON - IBK Lidköping

C-  HÅKAN PETTERSSON - IBK Alingsås

C- MATTIAS FORSBERG - Hide-a-lite Mullsjö AIS

F-  NIKLAS KARLSSON - BIF Fagerhult

B -KIM HADELUND - Hide-a-lite Mullsjö AIS



DAMSIDAN:

Här är det lite svårare för mig att presentera de kandidater som skall få slåss om titeln till slut, detta då jag inte helt till 100 procent är insatt i daminnebandyn längre. Men här är kandidaterna jag utsett:



F- NEGJIMIJE  BEKA (Med reservation för stavfel) - IBK Vänersborg

MV- JOSEFINE WALLIN - IBK Lockerud Mariestad

F- MICHELLE LINNHART - IBK Vänersborg

F- LINDA SÖDERBERG - IBK Lockerud Mariestad

C- JENNY LUNDMAN - BK Halna

F- JOSEFINE CALEBSSON - Mullsjö AIS




TYCK NU TILL OM DESSA OCH TA UT DEN DU ANSER SKALL HA PRISET SOM ÅRETS SPELARE I VÄSTERGÖTLAND PÅ DAMSIDAN OCH HERRSIDAN, eller kanske du har ett helt eget alternativ.





Kandidaterna till ÅRETS ROOKIE i VÄSTERGÖTLAND:


HERR:

Här är för mig redan priset också helt klart och det finns ingen annan som kan kampa om detta pris heller med pristagaren, ENLIGT MIG.


Pristagaren i denna kategori är: RIKARD HESSMER - Hide-a-lite Mullsjö AIS

Motivering: En kille född 1990 som visat prov på en fantastisk utvecklingskurva under året som gick. Spelaren har ett brett spelregister och är stark så väl i det defensiva som offensiva spelet. Har ett utpräglat målsinne och spelar alltid med en tanke i spelet. Denna spelare kan nå hur långt som helst i sin innebandykarriär.


Följande kandidater slogs om priset ÅRETS ROOKIE på herrsidan, men samtliga blev alltså slagna , i mitt tycke, enkelt  av Rikard Hessmer.


B- JOHAN FALKMAN - Hide-a-lite Mullsjö AIS

C- ERIK OLOFSSON - BIF Fagerhult

F- MARCUS NILSSON - IBK Lidköping

C- NIKLAS SKOGLUND - IBK 7H Borås




DAM:

Precis som jag skrev tidigare så är kategorin på damsidan lite svårare för mig att presentera, detta då jag inte har helt koll på alla innebandyspelare på damsidan i Västergötland. Men detta är MINA kandidater till ÅRETS ROOKIE 2008 på damsidan.


B- CAROLINE HADELUND - Mullsjö AIS

F- MICHAELA SPAAK - Skövde IB

F-XIMENA PETTERSSON - IBK Vänersborg

F- MICHELLE LINNHART - IBK Vänersborg

MV- JOSEFINE WALLIN - IBK Lockerud Mariestad




TYCK NU TILL OM DESSA OCH TA UT DEN DU ANSER SKALL HA PRISET SOM ÅRETS ROOKIE I VÄSTERGÖTLAND PÅ DAMSIDAN OCH HERRSIDAN, eller kanske du har ett helt eget alternativ.

  




ÅRETS All-Star Team 2008, VÄSTERGÖTLAND:

  

HERR:

Nedan presenterar jag den superformation vilken jag anser är årets all-star team i Västergötland på herrsidan, och hur jag hade satt ihop den.


MV- Kristian Kjell - IBK Alingsås

B- Kim Hadelund - Hide-a-lite Mullsjö AIS

B- Niklas Grek - Hide-a-lite Mullsjö AIS

C- Niklas Karlsson - BIF Fagerhult

F- Robert Olausson - IBK Lidköping

F- Fredrik Holtz - Hide-a-lite Mullsjö AIS



DAM:

Här följer MITT all-star team i Västergötland på damsidan, och hur jag hade satt ihop det.


MV- Josefine Wallin - IBK Lockerud Mariestad

B-Rebecka Melkersson - IBK Vänersborg

B- Malin Ekström - IBK Lockerud Mariestad

C- Jenny Lundman - BK Halna

F- Negjimije Beka - IBK Vänersborg

F- Josefine Calebsson - Mullsjö AIS




Här kommer jag förmodligen att få många som tycker annorlunda, både på herr och damsidan, men tyck till och lämna ditt "fotspår" här på sidan.




VAR NU INTE RÄDD:

TYCK NU TILL OM ALLA DESSA SPELARE OCH TA OCH FUNDERA PÅ HUR DU HADE TAGIT UT DINA PÅ NÅGON PUNKT.

  

Låt tankarna börja jobba och låt funderingarna flöda om hur säsongen 2007-2008 har varit och vilka som borde prisas.


Kommentarer
Postat av: David Karlsson

Bjeka i vänersborg är alltid duktig så hon får min röst på damsidan och den unge Kim som avgjorde så Mullsjö gick upp får min röst på herrsidan, båda två är enligt mig vinnarskallar som så oerhört behövs.

2008-03-29 @ 01:27:41
URL: http://www.innebandydavid.blogg.se
Postat av: Foppa

Jag anser att Eril Olofsson borde ha priset före Hessmer. Han lär komma betydligt längre i sin karroär och har enligt mig presterat betydligt bättre under den gångna säsongen. Men som sagt, det är min åsikt. Alltid kul med folk som tycker till.

2008-03-29 @ 02:04:07
Postat av: Mikael Berg

Hoppsan, här fanns lite att läsa om västergötland. Ska läsa ikapp vid tillfälle.

Ha de gött :)

Håller verkligen med om Marco och som du skriver så är det polispluggandet och hans numera två barn som gäller :)

2008-03-29 @ 10:09:11
Postat av: Lotta

På damsidan tycker jag Jossan, målvakten i Lockerud. En U-19 plats skall alltid prisas. Herrsidan tycker jag nog backen i Mullsjö Kim Hadelund är årets spelare.

2008-03-29 @ 10:23:22
Postat av: Till Mikael Berg:

Kul att se dig här inne, om det nu är den "BERG" jag tänker på, fd Lidköpingskillen. Hoppas du har det bra. Kul att se att du läser min blogg.

/M.Svensson

2008-03-29 @ 10:28:32
Postat av: Mikael Berg

Det är den Berg (Lidköping och Västgötalaget). Jag mår finemang, jobbar för Älvsjö AIK här uppe i stockholm och stortrivs :)

Hoppas du har de bra också =)

2008-03-29 @ 10:57:46
Postat av: Anonym

Hejsan tjena hallå! jag lägger min röst på Jenny Lundman och Robban Olausson.
Bra text förresten, och mycket annan kul läsning.

2008-03-29 @ 14:34:22
Postat av: Rubie

Ang. rookies så tycker jag att rangordningen bör vara sådan här:
1. Viktor Gustavsson, MAIS - Spelar otroligt moget för att vara så ung, ingen poängmaskin i första hand kanske men har stor del i att Fredrik Holtz och Rickard Hessmer gått så bra som de gjort.
2. Johan Falkman/Rickard Hessmer - båda spelarna har tagit ett otroligt kliv framåt och tagit plats från start i Mullsjö AIS trots hård konkurrens. Den ene som spelfördelande back och den andra som poängmaskin. Något valpiga fortf. men med rätt träning kommer de bli något riktigt stort.

2008-03-30 @ 00:40:31
Postat av: Jockis

Holtz given, rookien tycker jag är Viktor Gustavsson,även han Mullsjö. Han e grymt viktigt!

2008-04-01 @ 16:03:22
Postat av: Aris

Den dagen Marcus Nilsson skjuter sina skott i krysset istället för i målramen så är han given i rookiefighten haha :D

2008-04-02 @ 12:50:33
Postat av: Robban

Sant Aris , så sant!

2008-04-02 @ 21:30:04
Postat av: Hej

Hessmer är ett ganska givet val av årets rookie tycker ja..sen är ju frågan om man ska säga att Viktor Gustafsson är en rookie? Han har varit ordinarie i MAIS i två säsonger nu och varit lika bra i båda...En rookie är ju en spelare som inte spelat så mycket innan och kommer in och gör sin första hela säsong? Hessmer spelade inte så mycket sitt första år och är därför enligt mig en rookie, men Viktor har som sagt varit ordinarie i två säsonger nu...

2008-04-08 @ 13:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0