Svenssons TOPPAR III

Då var det dags att ge er ännu en av Svenssons TOPPAR, denna gång nummer III. Har funderat ut en del vad jag skall skriva, många listor poppade upp i huvudet, men dock omöjligt att skriva ned alla dessa då det förmodligen blivit en bok av det hela.

Detta blir sista listorna jag gör på ett tag, men man vet aldrig, fler återkommer sannolikt under 2008, så håll utkik!


5 "TOPPAR" - BÄSTA TRÄNARKOLLEGOR JAG HAFT UNDER MINA ÅR SOM TRÄNARE (Hittills)

1-CRISTIAN SVENSSON - IBF ÄLVSTRANDEN


En mycket komplett tränare i att organisera och styra upp en träning. Han har mycket stor och bred kunskap inom detta. Vi kompletterade också varandra mycket bra och jag visste alltid vart jag hade honom. Skulle vara mycket roligt att jobba tillsammans med honom igen.

2-SIMO VAATAINEN - HOLLÄNDSKA HERRLANDSLAGET

Min assisterande tränare i landslaget, från Finland, men bosatt i Holländska Haag. Vi jobbade otroligt bra tillsammans och hade full förståelse för hur den andra parten tänkte hela tiden. Samspelet mellan oss som ledare fungerade utmärkt och laget hade full koll på våra roller. En kanontränare och ledare att jobba tillsammans med. En tränare som var skolad i den Finländska "innebandyskolan".

3-PEDER GRANBERG - VÄSTERGÖTLANDS DISTRIKTSLAG

Peder är en utav de ledare som jag senast arbetat tillsammans med. Vi förstår oss på varandra och hade ett mycket tätt och samarbetsfungerande ledarskap. Jobbade mycket med olika roller i distriktslaget där jag hade mycket av de offensiva momenten samt de taktiska detaljerna. Peder jobbade mer med defensiven och en helhetsbild av laget. Detta gjorde oss mycket kompletta tillsammans.

4-LARS AHLSTRÖM - VÄSTERGÖTLANDS DISTRIKTSLAG

Han var den första ledaren som jag arbetade med tillsammans i distriktslagsverksamheten i Västergötland. När jag då klev in som ny i denna verksamhet så var det Lars som var huvudtränare. Snabbt hittade vi varandras innebandytänkande och ett sätt att jobba ihop på. Vi hade ett par grymt roliga, händelserika och intressanta innebandyår tillsammans. Idag jobbar Lars som överledare för distriktslagsverksamheten i Västergötland.

5-MATTIAS PRYTZ - VÄSTERGÖTLANDS DISTRIKTSLAGSVERKSAMHET

Vi fick inte mycket tid tillsammans som ledare. Men under 6 månader lyckades vi tillsammans få ihop en grupp till att fungera, dra åt samma håll, ha fantastiskt kul tillsammans, respektera varandra och finna en spelglädje. Detta gjorde att vi som tränare med vårt lag tog Västergötlands första medalj på tjejsidan någonsin. Vi fungerade grymt bra tillsammans.



5 "TOPPAR" - BÄSTA KILLAR JAG ANSVARAT FÖR SOM TRÄNARE

Spelare vilka betydde något för gruppen, gav minnen eller var en del av en så kallad "truppverksamhet".

1-"GAMLING-FORMATIONEN" - 0302 IB

Överst måste jag nämna hela den härliga "gamling-trion" bestående av Mikael Skager, Tomas Andersson och Mattias Olofsson vilka alltid var livsfarligt effektiva ute på banan. Spelarna hade också en kanonhärlig personlighet och spred spelglädje och trygghet runt sig. Var en ära att fått träna dessa tre spelare under några år.

2-JESPER HULTQVIST - VÄSTERGÖTLANDS DISTRIKTSLAG

Hade "Hultan" i distriktslaget P88 och han var en totalt ovärderlig spelare. Alltid slet och jobbade och hade en grymt bra defensiv samt offensiv spelförståelse. "Hultan" spelar idag i Jönköping IK i Superligan.

3-VICTOR GUTAVSSON -VÄSTERGÖTLANDS DISTRIKTSLAG

En spelare som alltid gör sitt yttersta för laget på planen. Sliter och jobbar otroligt mycket och ger aldrig upp. En spelartyp och personlighet som alla lag i hela Sverige önskar sig. Viktor kommer garanterat att finnas med i landslagssammanhang i framtiden. Spelar idag i förstaformationen i Hide-a-lite Mullsjö AIS, vilka spelar i SSL nästa säsong!.

4-ANDREAS KARLSSON - VÄSTERGÖTLANDS DISTRIKTSLAG

"Hästen" är en grymt bra back med en spelskicklighet, en tuffhet, ett grymt skott och en stor arbetskapacitet. Han gör alltid det han skall på planen och lite mer där till. En pålitlig spelare som tar ett stort ansvar. Spelar idag i IBK Lidköping.

5-DANIEL KARLANDER - 0302 IB

Under mitt första år som tränare i 0302 IB så var det riktigt roligt att se Karlander spela. Han fick mitt förtroende och fick som junior massor av speltid och visade verkligen att han var beredd på ansvarstagande. Han levererade mycket första säsongen och hade lekstuga med många backar med sina aviga finter. Bland annat minns jag en tunnel han gjorde på Anders Hellgård, då utlånad till Backadalen, där "Hellas" var totalt borta, och hade ingen aning om vad som hände. Daniel Karlander spelar idag i Partille IB och är där en trogen poängmaskin.



8 "TOPPAR" - BÄSTA TJEJER JAG ANSVARAT FÖR SOM TRÄNARE

Har tränat många duktiga och bra tjejer genom åren och det var inte lätt att ta ut en topp 5 lista. Detta gjorde att det denna gång fick bli en topp 8 i stället.
Det har också vart så pass många bra säsonger med massor av bra spelare så det var svårt att ranka dessa i någon speciell ordning. Dock så lyckades jag ändå tillslut att få ihop en 8-lista så håll till godo.


SUSANNE GUSTAFSSON - IBF ÄLVSTRANDEN

En otroligt bra spelare som var spelaren vi byggde det mesta runt under mitt första år i Älvstranden. Susanne hade ett otroligt spelregister men var också en kanonbra lagpådrivare och alltid riktigt fokuserad på de uppgifter hon skulle göra på planen. En av de spelare som lyfte laget fram till elitseriekvalet. EN OTROLIG KLASSPELARE!

HELENE SJÖBERG - SIF INEBANDY

Under mina första år som damlagstränare så hade jag denna vindsnabbe forward som var klart överlägsen i SIF. Helen hade en grym bollbegåvning och hanterade klubba och boll på ett mycket bra sätt. Med sin skicklighet och sin fart så var hon en bidragande orsak till lagets serieseger andra säsongen. Hade kunnat gå riktigt långt inom innebandyn men vad jag vet har hon slutat att spela.

EMMA LINDBERG - DISTRIKTSLAGET VÄSTERGÖTLAND

Under mina år som distriktslagstränare på tjejsidan fanns Emma Lindberg med i laget under några år. Emma var en otroligt bra pådrivare och höjde många spelares självförtroende och status på grund av sin professionella och positiva ledarstil. Var också en pålitlig och brytningssäker back under flera SM. Nu mera pålitlig poängmaskin (!!) i IBK 7H Borås.

ANNA DIDRIKSSON - IBF ÄLVSTRANDEN

"Diddi" var en otroligt viljestark och fokuserad back som alltid ville få ut så mycket som möjligt av sitt tränande och spelande. Hon var en spelare som man på tidigt stadium trodde skulle kunna gå långt inom innebandyn, och så blev det. "Diddi" spelar nu mera i Pixbo Wallenstam i Elitserien och har även blivit landslagsspelare.

FRIDA ANDREASSON - SIF INNEBANDY

En målvakt som hade sin egen speciella men vägvinnande spelstil. Tog så småningom en plats även i Västergötlands distriktslag. Frida var också en mycket sympatisk och alltid lika glad och trevlig person. Hade dock lite höga krav på sig själv ibland. En mycket bra innebandymålvakt på damsidan.

ANNA HELLSTRÖM - IBF ÄLVSTRANDEN

Hellström var en alltid lika pålitlig och stabil målskytt. Kunde göra mål från alla olika vinklar och var ofta den som klev fram när man ibland trodde det var kört. En spelare som också gav järnet i alla matcher, på alla träningar samt var en mycket bra laggestalt som höjde lagets positiva moral.

LINA JENSEN - DISTRIKTSLAGET VÄSTERGÖTLAND

Lina var en mycket spelskicklig och stabilt spelande spelare. Hon var en av de bidragande orsakerna till att Distriktslaget på tjejsidan tog sin efterlängtade första medalj. Lina var lagets spelgeni och hade det där lilla extra som behövdes för att kunna prestera och utvecklas som tjej. Lina spelar fortfarande idag på hög nivå.

MARIE LUNDH - DISTRIKTSLAGET VÄSTERGÖTLAND

Marie var en spelare som kunde kliva fram när det behövdes och som alltid gjorde sitt yttersta för laget. Grymt bra spelare på små ytor och mycket svår att ta bollen ifrån. Marie spelar idag tyvärr ingen innebandy, detta pga skada..

Kommentarer
Postat av: Mange

Ny lista, helbra säger jag då!

2008-03-13 @ 17:53:29
Postat av: Emma

Kul att läsa om lite "gammla hederliga" innebandytankar.

2008-03-16 @ 21:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0