SEMESTER, en skön och viktig del


Då var EM i fotboll över för denna gång och nu får man invänta nästa grymma stora mästerskap, nämligen VM i fotboll.

För visst är det väl så att INGET, nä INGET, är så kul att följa som just dessa två mästerskap, i alla fall inte i mitt tycke.

Visst är det så att jag är en så kallad "innebandynörd", det kan jag bara inte lägga bakom mig helt enkelt, det är ju dagens sanning, men när det gäller vilka mästerskap som jag anser är de två absolut bästa och roligaste att följa så är det garanterat EM och VM i Fotboll. DET ÄR OSLAGBART!


Såg att UEFA tagit ut sin så kallade 23-mannan ALL STAR team trupp 2008 under EM, och ja det var stabila spelare rakt igenom.

Men EM består ju av spelare med kvalité så att ta ut en 23-mannan trupp kan ju inte vart direkt svårt.

Frågan är egentligen, VARFÖR tar de inte ut en startuppställning, en ALL STAR team trupp på 11 spelare, 1 målvakt, 4 backar, 4 mittfältare och 2 forwards, VORE INTE DETTA DET MEST NORMALA?

Eller tar man det "säkra före det osäkra" och helt enkelt ser till att ta ut denna stora 23-mannan trupp så man faktiskt slipper en hel del sågningar eller funderingar på vilka spelare UEFA just tagit ut?
Klagomålen, experters tyckande med mera hade ju helt klart blivit mer och större om en 11-mannatrupp tagits ut, TROR NI INTE?

Ja det är allt en fråga att fundera på!




Nu är det i alla fall INNEBANDY som gäller för mig, eller egentligen skall det väl kanske vara SEMESTER, men i den tar innebandyn en del av platsen också, och tyvärr är det väl att det är så ibland, det  kan man faktiskt känna.

Fast visst längtar man till säsongsstarten drar igång på allvar också och man får komma ut och föreläsa, gästträna och utbilda ungdomar, ledare och spelare igen.

Detta är underbart och något jag verkligen "brinner för", även om det faktiskt skall erkännas att det vid vissa tidpunkter ibland kan vara en mindre låga än i normala fall.


Mycket händer med innebandyn kommande säsong, framför allt för min egen del i alla fall.

Själv fortsätter jag mitt arbete på innebandygymnasiet i Borås, där det verkligen kommer att bli en intressant hösttermin direkt när vi börjar.

Eller vad sägs om LIGACUP i Boråshallen, där vi är samarrangörer med bland annat Warberg Innebandyklubb samt att eleverna skall visa upp sporten och ha så kallade "clinics" i Holländska orten Tilburg under vecka 44, novemberlovet.

Förutom detta så blir det även spinning på ONYX, gästtränarpass med mera.

Mycket intressant att vänta med andra ord!


Precis som tidigare år kommer jag fortsätta med mina föreläsningar, instruktörspass och mitt mentalt tänkande utvecklande för idrottare, där jag med det sistnämnda jobbar med fler än bara innebandymänniskor, vilket ibland kan vara riktigt skönt.



NU är det dock så att man måste börja att tänka på sin semester på allvar, detta då batterierna helt enkelt måste laddas om innan alla dessa projekt drar igång på allvar.

Hur, vad och vart jag själv kommer att vara och vad jag skall genomföra kan ni, som kanske är extra nyfikna, läsa om på min hemsida, http://www.amazingfloorball.com/ , vilken jag tycker fungerar utmärkt och vill sända ett STORT TACK till de personer som administrerar och sköter denna sida , ni vet att ni är mycket värdefulla!


Semester är med andra ord en skön och viktig del i tillvaron och redan imorgon, idag får jag väl skriva då klockan redan har räknat in på onsdagens första timmantal, bär det av till Varberg för några härliga dagar i en av Sveriges härligaste städer..

Kommer bli en hel del Fun City, bad och "softa runt". Mobiltelefonen kanske jag faktiskt "råkar glömma" hemma under dessa dagar.



TOPPLISTA HITTILLS UNDER MIN SEMESTER:

  

SWEDEN SPORT ACADEMY CAMP

Grymt kul att åter få vara med och jobba som instruktör på SSA läger i Sverige. Ett företag med professionella ledare och ett upplägg som håller fantastiskt bra klass.

Under min vecka i Falköping så är det många minnen man ser tillbaka på:

*"Sjukt" roliga och bra innebandyelever i min innebandygrupp med bland annat 4 Flodakillar som mer än allt annat gjorde allt för att synas. Dessa "gubbs" tillförde gruppen mer än man trodde från början och hade verkligen en skön "stajl", även om man kanske inte uppskattade allt som genomfördes av "de fyra musketörerna". Resten av gruppen var även den go och samtliga spelare som befann sig på lägret var bra att ha att göra med.


*Instruktörerna under lägret var också något man måste betygsätta extra med en 5:a av fem möjliga, även om det på en del håll ofta även handlade mer om FM på datorn, detta sent in på nätterna.


GRONINGEN OPEN , HOLLAND

Med en underbar ungdomsgrupp begav man sig till Holland den sista helgen i Juni, och vad underbart kul det blev. Förmodligen ett minne för livet för många.

Att innebandygymnasielaget på killsidan även spelade till sig en silvermedalj i turneringen kändes extra bra.

Som sagt, kan inte beskriva denna helg på mer än bara ett sätt:
SJUKT ROLIGT!



Nu väntar alltså avresan till Varberg imorgon och det är kanske då den "riktiga" semestern startar.

Skall verkligen försöka att ha det skönt, varmt och avslappnat under de dagarna jag och min son skall tillbringa i en stuga i Varberg tillsammans.

Så även om det brukar vara "tryck i" de saker sonen kommer att vilja göra, som bland annat Fun City, så kommer det nog ändå kännas som en ledighet, en ledighet eller semester som jag faktiskt väntat länge på oh som jag tycker alla måste få lov att ta sig.


Trevlig sommar och "stråla samman" med någon för bad, grillning eller kanske lite freesbe i sommar.
Det är kanske skönare och mer avslappnat än du tror !


Kommentarer
Postat av: Anton Czitrom

där haru min blogg :)

2008-07-02 @ 10:47:12
URL: http://czitromdenmindreavdem.blogg.se/
Postat av: "Lollo" #19

Sommar och sol ska det va med massor av grillning och bad, yes we do it to! Trevlig sommar Micke!

2008-07-05 @ 11:29:23
Postat av: Till Andras:

Då har jag din bloggadress, ska bli kul att läsa lite. Hoppas du får en bra sommar! /Micael Svensson

2008-07-08 @ 13:49:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0