Landslag, Distriktslag och div 4

  

Fortfarande så är semestern i full gång och en hel del har hunnits med under denna, detta trots det skrala vädret.

Lyckades ändå pricka in helt rätt dagar i Varberg senast, detta då jag lyckades få 3 dagar med klarblå himmel och pressande solsken, hur underbart som helst, och vilken lyckoträff i att satsa på rätt tillfälle!


Säsongens innebandydel är också i full gång annars, detta trots semestertid.
Mycket silly season med mera ute i vårt avlånga land, men f*n va kul det är att lyssna, kolla och hänga med i allt detta.

Men allt handlar väl om att man helt enkelt inte kan vara ifrån idrott, och som en idrottsnörd undrar man egentligen hur vissa kan vara totalt ointresserade av sport, vad gör man då????????

Får ta denna fråga som en rubriksättning i den nästkommande bloggen, detta så man kan få fundera under semestern över "problemet", vad hade jag gjort utan idrotten?


Just nu så är det lite lugnare med mina egna föreläsningar eller instruktörsjobb, även om jag har lite instruktörspass i utomhusträning för innebandylag (frekvensträning, acc.moment och uthållighet) samt lite mentala pass inom friidrott och golf, annars laddas det för hösten 2008.


Hösten kommer nämligen att bjuda på flera roliga, utvecklande och stimulerande saker inom innebandydelen för mig själv, och förhoppningsvis för de runt mig också.

Men tänk ändå hur märkligt det kan vara ibland, oavsett vilken nivå man befinner sig på.

Har nämligen inför kommande säsong, förutom 6 andra föreläsningsuppdrag, åtagit mig att vara inhyrd instruktör och utvecklare i en innebandyförening på div 4 nivå minst 1 ggr/veckan, fast för övrigt också den förening vilken är på mest frammarsch i Västergötland just nu, på ungdomssidan.

I föreningen skall jag verka som tränarinstruktör, utvecklare och föreläsare/utbildare, vilket verkligen skall bli riktigt kul, har fått en bra känsla kring detta.


Så trots att VM hägrar med Tysklands herrlandslag i December i Tjeckien och att distriktslagsverksamheten i Västergötland drar igång igen så känns det som att jag definitivt väger mitt "lilla" uppdrag i div 4 föreningen lika mycket som de två andra.

Fast det handlar mycket om glädjen i att jobba med det man älskar och att jobba med det när det ger något tillbaka och fungerar som man vill, vilket är precis det som alla dessa tre uppdrag står för.
Samtliga är alltså ren innebandyglädje för mig, oavsett vilken nivå de olika bitarna befinner sig på.
En härlig känsla!


Självklart så kommer mitt "normala" arbete på SE Gymnasiet i Borås, och innebandygymnasiet, att också, som vanligt, vara fantastiskt kul att komma tillbaka till, och detta har man vart sugen på ända sedan sista lektionen innan sommaruppehållet genomfördes, otroligt men sant!

Här har vi ju mycket att se fram emot också, inte bara jag som instruktör utan hela klassen.

Skall förresten bli kul att träffa alla de nya eleverna i augusti, och direkt tillsammans med dessa dra igång arbetet runt Ligacupen i Boråshallen, vilken vi har ihop med Warberg Innebandyklubb, 29-31 augusti.


Så även om man nu gläds med att "sommarlovet" (säger så fortfarande efter alla mina år som idrottslärare, semester känns inte som mitt ord riktigt!) snart är över och jobbet startar så skall jag ändå nu:


GLÄDJAS och NJUTA av de veckor av "ledighet" man har kvar, fast även detta med idrott runt mig.


Fortsatt trevlig sommar där ute, alla läsare, och på återseende om ett tag!


Kommentarer
Postat av: Conny

Önskar dig också fortsatt TREVLIG SOMMAR med mycket sol och bad. Fortsätt jobba som du gör med distriktslagen Michael där gör du ett fantastiskt jobb, bästa jag sett genom tiderna hittills.

2008-07-16 @ 21:50:47
Postat av: #77

Trevlig sommar "Mike"!

2008-07-17 @ 17:51:32
Postat av: Daniel

Önskar dig också en bra sommarledighet, tack för många bra texter här på bloggen!

2008-07-18 @ 11:51:35
Postat av: Lizzie

Väntar på nästa blogg om "vad vore livet utan idrott", eler vad den nu kommer namnas till, hahaha. Ha en bra semester....förlåt, sommarlov menade jag, hahaha

2008-07-18 @ 12:47:41
Postat av: Anders F

En mycket bra blogg med flera riktigt bra och tänkvärda texter har du bjudit på under ditt första "bloggår", fortsätt så Mr Svensson. Trevlig sommar.

2008-07-19 @ 23:20:02
Postat av: Fridh

Fortsatt stabilt skrivande av bloggen, härligt att se! Trevlig sommar!

2008-07-23 @ 23:55:50
Postat av: TT

NICE SUMMER MICKE!

2008-07-24 @ 11:36:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0