Undrar vad tomten kommer med?


Då närmar det sig julen mer och mer, och ju närmare vi kommer desto mer stressande känns det.
Trodde nästan att man så här efter VM, en guldmedalj i B-poolen med Tyskland och hemkomst, skulle känna sig lite lugnare, men ack så fel jag hade.


Sitter uppe nu mitt i natten och tankarna bara rullar på allt man inte nu får missa något viktigt innan dagen då tomten komme.
Inte ens lägenheten har man ju hunnit fixa till, detta då hösten vart lite för intensiv, men det är och andra sidan något man faktiskt får skylla sig själv, har man valt att jobba på detta sätt så är det bara att bita ihop!

Ändå vart lite för mycket föreläsningar, gästinstruktörspass och utbildningar helt enkelt!


Tittade också precis även på mellandagsschemat och där stod det visst att jag hade inbokade saker den 27 december, 28-29 december samt den 30 december, och så var de mellandagarna också borta.

IBLAND UNDRAR JAG EGENTLIGEN VAD JAG HÅLLER PÅ MED?


Fast har nog vart snäll i alla fall, med tanke på allt detta, så tomten kommer nog med massor av paket till mig, får vi i alla fall hoppas.

Intressant förresten, man är nästan som ett barn och sitter här och undrar över vad tomten kommer med för paket denna jul. Det är något som sonen egentligen borde vara den som funderar mest på faktiskt.
Fast man är väl kanske inte äldre än vad man gör sig tror jag, och jag har alltid varit lite mer åt det "barnsligare hållet" tror jag, älskar leksaker, gräva i sandlådan, bygga snögubbar och kasta snö. Eller varför inte skvätta lite vatten på varandra på stranden eller kasta vattenballonger på varandra, inte fel det heller!

Fast egentligen är det nog saker som de flesta tycker om, bara att man inte våga erkänna det ju äldre man blir.



VAD hoppas vi då att tomten kommer med till innebandyn?


Jag själv hoppas verkligen att tomten kan ordna följande saker:


  • Ett härligt år 2009 med Tyskland landslag, detta som förbundskapten. Hoppas också att mina spelare lyckas i sina respektive föreningar och ligaspel under säsongen.

  • Att domarstandarden blir lite jämnare på både elit och lägre nivå. Ibland undrar man ju verkligen om alla domare gått samma kurs, läst samma regelbok eller verkligen dömer samma idrott. Det skiljer ju SÅ OFANTLIGT mycket från domare till domare. PLUS vill jag dock kasta ut till domarparet som dömde finalen i VM i Tjeckien, det norska paret. Har haft dem med olika landslag och tror aldrig jag behövt yttra mig till dem någon gång att de var dåliga. Nä de har övertygat på mig! Två roliga, trevliga och hårda men ändå så rättfärdigt bra domare. Helt perfekta i mitt tycke! Sorgligt bara att de nu visst skall avsluta sina domarkarriärer, inte många som ens kommer komma upp i deras standard, om de ens så försöker hela livet ut!

  • Att alla ledare/tränare eller styrelsefolk som stoppar framväxten av ungdomar eller innebandyspelare på alla nivåer skall släppa sin stolthet och se på innebandyutvecklingen i stället och jobba mot detta. De måste sluta att själv försöka prestera saker genom att försöka visa andr ahur duktiga de är och hur mycket de faktiskt kan bestämma. I själva verket gör det ju bara sig själva till åtlöje för alla andra! Finns för mycket sådant i vårt avlånga land tyvärr!

  • Ett bra slutspel i SSL med en jättefinal i Globen i April, där jag hoppas att man trycker in mer publik än 15106 stycken, och sätter på så vis nytt publikrekord i innebandysammanhang.

  • Att alla ledare som jobbar med innebandy ser vitsen av att det är viktigt att utbilda sig och lära sig nya saker , samt att våga ta till sig kunskap av andra. Detta är ett måste för att nå en bredare utveckling. MAN KAN OM MAN BARA HAR VILJAN ATT VILJA tro på att man kan lära sig mer än man kan!


Ja, det finns säkert ännu mer saker, och kanske  viktigare saker , man borde önska sig, men för tillfället är det dessa som poppar upp ur mitt huvud.

HAR DU SJÄLV FÖRRESTEN NÅGOT DU DÄR UTE SOM BLOGGLÄSARE ÖNSKAR ELLER HOPPAS PÅ AV INNEBANDYÅRET 2009?



Klockan smyger sig mot 01.45 och det är nog ändå dags att försöka lägga ner huvudet på kudden en stund och försöka sova lite i alla fall.



Får väl helt enkelt se vad tomten kommer med i stället för att gissa kanske. Skall bli kul att se vad det ligger under granen den 24 december anno 2008...nyfiken är man allt ....


GOD NATT !


Kommentarer
Postat av: Emma

Du har ju redan fått en guldmedalj av tomten, orättvist, även om du var värd den. Men du behöver inte mer paket nu då va .. HAHAHAHA

2008-12-20 @ 03:54:45
Postat av: Jocke Persson

Får väl hoppas at tomtefar har med sig dessa bra innebandyjulklapparna. Ha en bra jul förresten!

2008-12-20 @ 06:49:27
Postat av: Lizzie

God Jul på dig och jag hoppas att du får många paket också.

2008-12-20 @ 08:23:25
Postat av: Andreas

God jul på dig och tack för en bra blogg. Alltid kul att vara här inne och läsa.

2008-12-20 @ 20:46:57
Postat av: Jonas A

GOD JUL!

2008-12-21 @ 14:58:34
Postat av: Matte

GOD JUL Och ett GOTT NYTT ÅR!

Hoppas du får börja det nya året med ännu ett guld.

2008-12-24 @ 01:23:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0