DAGBOK FRÅN VM 2008, DEL II


Torsdag 4 December 2008 :



HUR GÅR DET MED HOLLAND ?


 

Gick upp sent idag, vilket var riktigt skönt. Klockan ringde inte förrän 09.25, och det var ett bra tag sedan jag sov så länge.

Blev sedan frukost på hotellet innan jag tog en morgonpromenad i det vackra morgonvädret och njöt av den sköna och goda luften.


Satte mig efter vandringen i foajen på hotellet och surfade runt lite på min dator. Kul att se lite vad exempelvis innebandymagazinet skriver om VM. Deras nya så kallade innebandysajt blir nog högintressant, och den som kom på idén att skapa en sådan under VM är briljant.
Men Magnus Fredriksson, grundaren av innebandymagazinet (för er som inte visste detta), hyser jag stor respekt för och han har säkert ett finger med i detta spel, om jag känner han rätt!
En kille som verkligen "brinner för sporten"!



Under tiden jag sitter och surfar runt så ringer Alingsås Tidning och frågar hur jag laddar med mitt Holland nu (!!). Ganska kul faktiskt att inte ens sin egen hemstad hade koll på att jag faktiskt redan 2007 i januari skrev på för Tyskland...hahahaha....
Men det fick jag faktiskt bjuda på.

Skall bli kul förresten att se hur artikeln ser ut i Alingsås tidning när man kommer hem.


När jag berättade om att det var Tyskland som gällde så lät det också nästan som att man kunde känna av journalistens förvåning, men han visade samtidigt sin professionalitet som journalist och vi kom genast in på frågor om Tyskland, Fredrik Holtz och landslagsladdningen.
Kul att sitta på det viset och snacka lite innebandy med sin lokala tidning.




8 PERSONER I EN STOR TURISTBUSS

  

Under morgontimmarna hade jag även hunnit med att få ett mail från vår så kallad "lagguide", vilken skrev att han tänkte komma och möta mig på hotellet, och så blev också fallet.
Tillsammans begav vi oss senare under dagen till flygplatsen för att möta upp de tyska landslagsspelare vilka anlände från Sverige och Schweiz, några av våra så kallade "foreigner-players".


14.08 hade de två Svensk-Tyskarna från Stockholm anlänt och checkat ut, detta tillsammans med Svenska landslagstruppen samt den Estniska. Alla från samma flyg, snacka om att det blivit mycket innebandysnack på det flyget!



Efter en kort fika på flygplatsen, tillsammans med även de anländande Schweiz-Tyskarna, så kom en buss för att hämta upp oss, och visst fick man lite VIP-känsla fick då den åtta (8) man stora truppen, vilka kommit från flygplatsen, fick en hel stor turistbuss att åka i till tågstationen, helt för oss själva!
Så bra hade nog inte ens Sverige det ...hahahahaha



Efter en halvtimma i bussen så mötte vi upp de andra på tågstationen och begav oss i vårt bokade tåg till Ostrava.

På tåget blev det en del innebandysnack, lite sovande samt en del kortspelande, resan tog sammanlagt lite över 3 timmar så det var välbehövligt med lite "blandad kompott".

Själv så ägnade jag mig åt at studera en video om power-play och box-play, från olika elitseriematcher samt VM-matcher, vilken jag fått av en innebandyvän för några år sedan.
Ville ju själv finna lite fler lösningar, alternativ och idéer än de jag redan lagt mig till med. Kunde ju kanske vara bra för framtida VM spel.
Vem vet, allt kan förr eller senare utmynna i något bra, man måste bara vara öppen för att våga ta in ny kunskap, och detta hela tiden också!
Det är ju på så vis vi utvecklas, både som spelare och ledare!
En del av det jag såg är även tänkt att användas redan under morgondagens träning.


Väl framme i Ostrava hämtades vi upp med buss, vilken körde oss hela den 5 minuter (!!) långa bussturen till vårt Hotell, Hotel City Savoy, ett fräscht och bra hotell i mycket god standard.

På hotellet blev det middag, kyckling och ris samt efter detta lite kort information om vad som kom att gälla under morgondagen. 
Det påpekades även att man från och med nu också var tvungen att tänka lite extra på kost, sömn, vila och vätskeintaget.

Jag själv fick hålla ett mentalt snack med några utav spelarna i truppen samt också senare på kvällen en taktisk genomgång av lagets taktik inför matchen mot Stor Britannien, och hur morgondagens träning skulle se ut, detta tillsammans med resten av ledarstaben.
Vi kom fram till att morgondagens träning skulle komma att bestå av massor av Power-play träning samt formationsutveckling och olika spelutvecklingsmoment.
Något som jag tryckte lite extra på under vårt taktiska ledarmöte!



När klockan väl stod på 23.58 så var det dags att krypa ner i sin egen säng, på sitt egna rum, på hotellet.

Nu var vi samlade, nu var vi fokuserade och nu hade det verkligen smugit sig på en laddad känsla, detta skulle komma att bli hur kul som helst!



/Micael Svensson


Kommentarer
Postat av: Anette

Kul att du skriver lite och uppdaterat dina tankar från vm. Jag tittar in och läser, var så säker!

2008-12-05 @ 12:57:09
Postat av: Conny Johansson

Roligt att läsa och se att det funkar bra i Czech Republic. Fortsätt njut och ha det bra där nere!

2008-12-05 @ 14:47:49
Postat av: #77

Lets rock and go on Mickey!

2008-12-05 @ 16:31:16
Postat av: Robban

Imorgon dar väl allt igång på allvar och då hoppas jag du tar en seger med ditt tyskland. Jag skall ta en titt imon för att se lite matchreff kanske, även från andra matcher hoppas jag!

2008-12-05 @ 17:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0