All Star Team, hösten 2008


Mycket innebandy har det vart under hösten 2008, både för mig själv som ledare och många andra.
Visst har det vart skönt med lite julledigt, då man kunnat öppna klappar, äta julbord, dansat runt granen samt kastat snö, sistnämnda dock något som jag inte kunnat prova på mina breddgrader. 
Fast jag hoppas verkligen den kommer till Västergötland också.



Även om man kände sig ledig så fanns det perioder under julen där man faktiskt tänkte lite på innebandy ändå.
Detta var främst då jag fick lite innebandyfrågor av en julfirande kompis, och en av frågorna tänkte jag faktiskt skriva om i dagens blogg.
Frågan löd:


-          Om du skulle ta ut ett All-Star Team lag från SSL just nu, hur hade det sett ut då?



Frågan var rätt svår egentligen och jag fick tänka till mycket innan jag plockade ut denna formation bestående av 1 målvakt och 5 utespelare.
Nedan i texten presenterar jag min formation samt beskriver även varför jag har med just dessa spelare.



På de andra frågorna som ställdes till mig var det enklare att svara, dessa var:


-          Vilket är det bästa laget i SSL just nu tycker du?



SVAR: Det var ganska enkelt att svara på, i mitt tycke, Caperio Täby, HELT UTAN TVEKAN.
Laget leder SSL, och då anser jag att man måste vara bäst i Sverige just nu, eller har jag fel?



-          Vilket coach i SSL tycker du var bäst hittills då?



SVAR: Kanske var den frågan jag faktiskt ändå inte helt enkelt svarade helt och hållet på.
På denna fråga sa jag faktiskt bara att jag tycke att STEFAN HEDLUND i Västerås gjorde det mest vågade och lyckade konceptet på coaching i matchen mot Helsingborg, precis innan julen skulle till att starta.
Att våga ta ut målvakten så tidigt som han gjorde, satsa på rätt spelare och också ha en tanke i det han gjorde var GRYMT STARK. Lyckades ju få en poäng på detta sätt också.
Härligt att se sådant tycker jag!


Läste förresten ETU (Elittränarutbildningen på Bosön) ihop med "Hedda" och tycker han är en härlig person med mycket "analyser" och taktiskt kunnande. Önskar honom all lycka till med vidare coachuppdrag i SSL!



ALL-STAR TEAM 2008, HÖSTEN:

  

Då var det dags att presentera den All-Star Team formation som jag nämnde för en "kompis" under julen, och VARFÖR jag tyckte just att denna varit bäst.


VET ATT MÅNGA kommer att tycka till på ANDRA SÄTT och att MÅNGA kommer vilja BYTA UT, LÄGGA TILL eller PLOCKA BORT spelare ur mitt All-Star Team.
Men tänk på att det är just  MITT All-Star team 2008, hösten.



NI läsare får gärna TYCKA TILL och skriva vad ni tycker oh tänker också, samt hur er eventuella A-Star Team formation, hösten 2008 ser ut.



MÅLVAKT:

DANIEL RAMSIN - CAPERIO TÄBY

Tycker att han varit den bästa målvakten i SSL hittills under hösten. Spelar i laget som leder SSL och fick kliva in och stå i VM Finalen när Peter Sjögren, Warberg IC, inte höll måttet. Sjögren får ursäkta, detta då jag alltid tyckt han vart bäst när det gäller, men just nu heter Sveriges bästa målvakt Daniel Ramsin.



BACK:

HENRIK QUIST - PIXBO WALLENSTAM IBK

En back med stora spelkvalitéer och en spelare som sällan gör en riktigt dålig match. Visst slår Herr Quist bort en del bollar under matcherna, men har ni då räknat alla svåra och bra pass som han vågar slå, och som många andra backar inte klarar av?
På detta är han oslagbar!


BACK:

MATHIAS LARSSON - WARBERG IC

35 år och fortfarande bästa backen i ligan? Något jag i alla fall anser.
Han gick inte att ersätta i landslaget när han bestämde sig för att inte vilja vara med och spela VM i Tjeckien i december.

Har en passningsblick utöver det vanliga och en otrolig vinnarskalle. Grym på att läsa spelet och står näst intill alltid rätt i markeringsspelet.



CENTER:

DANNE BRON-SUNDBOM - CAPERIO TÄBY

Får inta centerpositionen i mitt All-Star Team, hösten 2008. En VINNARE och KÄMPE utan dess like. Har visat även i år att han är en av Sveriges absolut bästa innebandyspelare. Hur han inte fick plats i VM truppen till Tjeckien är ett STORT MYSTERIUM, fler än jag som förmodligen aldrig kommer fatt å svar på detta!
UTAN TVEKAN HÖSTENS HETASTE INNEBANDYSPELARE I SVERIGE  (enligt mig!)!



FORWARD:

KETIL KRONBERG - DALEN IBK

Norrmannen som öser in poäng i världens bästa innebandyliga. Att kvalitén på de utländska spelarna ökar har vi bevittnat rejält under hösten, framförallt då av norrmännen. Ketil är en avig, spelsäker och offensivt otroligt stark forward. Besitter snabba och kicka dragningar och svår att ta bollen ifrån.



FORWARD:

RICKIE HYVÄRINEN - CAPERIO TÄBY

En spelare som är otroligt bra med klubba och boll. I det offensiva spelet gör han ibland lite som han vill och kan trots att han kanske gör en dålig match ändå mäkta med att göra 2-3 poäng, vilket jag endast anser att Mika Kohonen som spelare tidigare kunde göra.
Var den bidragande orsaken till att Finland tog VM guld 2008.




DAGS FÖR ER DÄR UTE att tycka till vad ni tycker och tänker och hur kanske ert All-Star Team ser ut
 
.. Lets Go och VÅGA tycka till!


Kommentarer
Postat av: Jocke

Här är mitt all star team -

m-Peter Sjögren

b-Peter Fischerström

b-Kimmo Eskelinen

c-Fredrik Djurling

f-Rickie Hyvärinen

f-Fredrik Holtz

2008-12-25 @ 20:59:16
Postat av: Fylle ylle bylle

min allstar i natten =

Ramsin , "Bult" , Quist , Kohonen, Hyvärinen, Super-Mange

2008-12-26 @ 01:04:26
Postat av: Jonas A

ALL STAR TEAM :

M=SJÖGREN - WIC

B=FISCHERSTRÖM - AIK

B=QVIST - PIXBO

C=DJURLING - AIK

F=SVENSSON - WIC

F=HYVÄRINEN - TÄBY

2008-12-26 @ 21:37:27
Postat av: #77

ramsin

qvist

dahl

emanuelsson

hyvärinen

sundbom

2008-12-28 @ 00:56:44
Postat av: Daniel Andersson

Daniel Ramsin

Henrik Quist

Kimmo Eskelinen

Danne Sundbom

Rickie Hyvärinen

Magnus Svensson

2008-12-28 @ 21:52:23
Postat av: Linus

MV: Peter Sjögren, Warberg IC

HB: Kimmo Eskelinen , Warberg IC

VB: Henrik Qvist, Pixbo IBK

C : Mika Kohonen , Storvreta IBK

HF: Rickie Hyvärinen, Täby Innebandy

VF: Danne Bron-Sundbom, Täby Innebandy



This is the one and only all star team 2008.

2008-12-29 @ 20:09:50
Postat av: Anders

Daniel Ramsin, Kristoffer Kranberg, Peter Fischerström, Fredrik Djurling, Niklas Jihde, Danne Sundbom = Stockholm Rules

2008-12-30 @ 17:52:58
Postat av: kjebbel

Ramsin, Bult, Quist, Hyvärinen, Bron-Sundbom, Micke Krlsson

2008-12-30 @ 21:06:09
Postat av: "Lollo" #19

M: Sjögren , outstanding bäst

B: Kranberg , tuffast så det räcker åt alla

B: Qvist , spelskickligaste backen

C: Kohonen, Passningsförmåga utöver det vanliga

F: Sundbom , hetaste spelaren i sverige

F: Svensson , super-svensson gör alltid mål

2008-12-31 @ 13:28:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0