Slutspel i SSL, Allsvensk start


  

Mitt under brinnande slutspelsdel i Svenska SSL samt Damelit så har Allsvenskan i fotboll dragit igång.


Att föregående säsong äntligen gjorde så att man fick jubla och le åt att sitt "mästarlag" IFK Göteborg åter var Svenska mästare, detta var fantastiskt. Med ett blåvitt hjärta så hoppas man självklart att det blir guld även denna säsong, även om det ser tufft ut. Dock är det så att jag hellre ser IFK tappa några placeringar i Allsvenskan men i stället tar sig vidare till gruppspelen i Champions League.


Champions league har man många minnen av, matcherna mot Barcelona, Milan och Rosenborg minns man mycket väl och tittar man tillbaka på historien så finns även UEFA Cup matcherna mot Swarovski Tirol och Glasgow Rangers direkt i minnet. Detta är något som man ser tillbaka på och njuter mycket.

Men nu hoppas man självklart att Änglarna skall lätta sina vingar, lyfta till skyn och spela Gudabenådad fotboll i Europa igen.


Att slå i underläge är ju IFK otroligt starka på, se bara vad som hände förra säsongen, se bara på Champions league åren samt under de härliga UEFA Cup tiderna. Skrällchans finns faktiskt, och det som Stefan Rehn och Jonas Olsson gjort med laget på en säsong har tidigare tränare, under de senaste åren, inte klarat av på flera år. Dessa två herrar har stor del i IFKs framgång föregående säsong samt att de mycket väl kan ta de Blåvita färgerna ut i Europa på allvar igen.

I alla fall vill jag tro detta, med mitt blåvita hjärta.


Nu är det dock slutspel som gäller i innebandy och det kanske inte är så konstigt att även där är det blått som gäller. Självklart ser jag gärna Warberg i Globen igen, och så lär det också bli. Matchen på måndag i Sparbankshallen kommer sluta med enkel hemmaseger och så får rävarna från Pixbo åter "gå i gryt " resten av säsongen.

Matchen ses självklart från läktarplats då jag och en innebandykollega, som trogna Warbergfans, även haft biljetter till hela slutspelet.


Hoppas gör jag även på att Caperio/Täby tar den andra finalplatsen och lägger AIK på fall även denna säsong. Gillar Täby och tycker de spelar en rolig innebandy, betydligt roligare än huvudstadskonkurrenten AIK.



Får väl avsluta så här i innebandyns tider och allsvenska fotbollsäsongens starttider med att ta ut MIN FAVORIT INNEBANDYFORMATION, vilken JAG hade velat coacha och haft i ett lag samt en Allsvensk favoritstartelva. 


Börjar väl med Innebandyformationen:


MÅLVAKT

  

Peter Sjögren - Warberg Innebandy 

Självskriven målvakt i mitt innebandylag. Han är överlägset bäst i Sverige och besitter en otroligt hög spelsäkerhet och stor spelförståelse.


BACKPAR

  

Henrik Quist - Pixbo Wallenstam IBK

Sveriges, ja världens bästa back, enligt både mig och de flesta innebandykunniga i vårt avlånga land.

Utan Henrik så hade Pixbos defensiv fallerat stort och laget hade inte vart i närheten av en plats bland de 4 bästa i Sverige.


Kimmo Eskelinen - Warberg Innebandy

En tuff och aggressiv innebandyback med stora offensiva kvalitéer. En favoritspelare som är en stor innebandyprofil i Warberg. Ett mycket starkt och utvecklat skott.


CENTER

  

Mika Kohonen - Storvreta Innebandy

Världens bästa innebandyspelare genom tiderna, enligt mig (och fler)har denna säsong åter visat varför han är den stora innebandyspelaren han är. Har ett grymt spelregister och är en passningsgud.


FORWARDSPAR

  

Rickie Hyvärinen - Caperio/Täby

En stor spelartyp, både storleksmässigt och tekniskt innebandymässigt. Svår att ta bollen ifrån och finner ofta avslut från svåra vinklar.Bra på att hålla boll och täcka bort motståndarna.


Magnus Svensson - Warberg Innebandy

Världens kanske mest pålitliga målskytt. Kliver ALLTID fram när det behövs och verkar älska de riktigt stora och pressade situationerna. En spelartyp som förmodligen alla lag i SSL vill ha.



Så hade min favoritinnebandyformation sett ut om jag fått ta ut en i dagsläget.
Nu ger jag mig in i att ta ut en Allsvensk startelva,  som JAG anser är bäst och kan fungera bra tillsammans.


MÅLVAKT:

Petter Wastå - Kalmar FF

31 år

Moderklubb: Torsås GOIF



BACKLINJE:


Behrang Safari - Malmö FF

23 år

Moderklubb: Lunds BK


Ragnar Sigurdsson -IFK Göteborg

21 år

Moderklubb: Fylkir (Island)


Toni Kuivasto - Djurgården IF

32 år

Moderklubb: IlvesTampere (Finland)

  

Mattias Bjärsmyr - IFK Göteborg

22 år

Moderklubb: Hestra SSK



MITTFÄLTET:


Niklas Alexandersson - IFK Göteborg

36 år

Moderklubb: Vessigebro BK


Anders Svensson - IF Elfsborg

31 år

Moderklubb: Guldhedens IK

  

Viktor Elm - Kalmar FF

22 år

Moderklubb: Johansfors IF


Rene Makondele - Helsingborg IF

25 år

Moderklubb: Kinshasa City (Kongo)



ANFALL:


Pontus  Wernbloom - IFK Göteborg

21 år

Moderklubb: IK Kongahälla


Cesar Santin - Kalmar FF

27 år

Moderklubb: Sao Jose (Brasilien)



Kanske kan man med hjälp av de båda lagen rätt tydligt se, vilket jag tidigare skrivit, att jag har ett blåvitt hjärta samt är ett Warbergsfan. 
Men saken är den att det går heller inte att sticka "under stolen" med att bästa innebandylaget föregående säsong, och denna, heter Warberg Innebandy och det bästa fotbollslaget, ALLA KATEGORIER, i Sverige är och förblir laget som kallas mästarnas mästare, IFK Göteborg!


Kommentarer
Postat av: Ängeln Gabriel

Heja Blåvitt, Heja Blåvitt

2008-04-04 @ 22:31:45
Postat av: KFF

KFF Vinner serien denna säsong

2008-04-06 @ 18:20:41
Postat av: lizmeister

Micke, din jeffffla medgångssupporter;P

2008-04-06 @ 21:47:48
Postat av: Ela

Mmmmm Heja KFF..de röda e de bästa ;-)
Kram

2008-04-07 @ 22:07:45
Postat av: Wernbloom

Heja Blåvitt!

2008-04-08 @ 21:06:31
Postat av: Daniel

DIF vinner denna säsong

2008-04-09 @ 17:42:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0