Landslagsuppdrag i Tyskland


Då var man snart på väg att lämna jobbet, och detta faktiskt för gott, för denna vecka.

Har dock tagit igen mina timmar på ett föredömligt sätt då jag hade intagit min arbetsplats även under fredagskvällen förra veckan och söndagen som var för att jobba lite extra.


Imorgon bär det av till Tyskland, bil till Göteborg sedan båten och bil igen. Slutstoppet kommer att vara Tyska staden, innebandystaden, Wernigerode.

Här kommer det att spelas landskamper mellan fyra nationer, Tyskland, Polen, Schweiz U-19 och Slovenien.
Detta ser jag fram emot mycket.

Känslan är att det faktiskt är nu som jag börjar mitt arbete med det Tyska landslaget på allvar. Tidigare har det känts som att jag mest överblickat, men nu kommer förmodligen mina taktiska råd att bidra med mycket, kan man alltid hoppas.
Blir ju en liten ny roll för mig att inte få vara den som leder laget som förbundskapten, vilket jag gjorde med Holland i 2 VM (Schweiz och Sverige), utan nu mera "bara vara" taktisk rådgivare och instruktör för ett nytt land, Tyskland.


Hoppas förresten att vädret håller i sig. Vore ju underbart att åka båt i detta väder och sitta på däck och ta sig en kall ö........ vatten så klart, man är väl idrottare ... hahahaha


Flera namn saknas tyvärr även till denna samling med landslaget, men några av de allra tyngsta pjäserna är med, och det är viktigt. Bröderna Holtz, Kristian Holtz, Mora, och före detta SM-guld medaljör med Warberg (förra säsongen) samt Fredrik Holtz, Hide-a-lite Mullsjö AIS, poängkung i div 1 samt den bidragande orsaken till att Mullsjö nu mera spelar i SSL kommande säsong. Utan Fredrik Holtz hade lMullsjöaget nämligen aldrig vart där.

Daniel Mallwitz, från Norska elitlaget Greåker ansluter också till helgen, vilket är viktigt för det aggressiva och tuffa backspelet.

Dessa tre spelare kommer att bli betydelsefulla under helgen, var så säker.


Skall bli kul att se om Polen får med sig alla sina duktiga spelare, de svensk-tyskar som spelar i div 1 och SSL i Sverige bland annat. Är dessa på plats blir Polen en svår "nöt att knäcka".

Samtidigt är det bra om alla Polens spelare är med, detta då det är Polen som kommer att vara den största utmanaren mot Tyskland till att vinna B-poolen i VM i Tjeckien i December.

Bra att kunna kartlägga Polen redan nu i så fall, skulle kännas väldigt bra faktiskt.


  

Distriktslagsfunderingar anno 2008-2009

  

Man sitter även här och har lite funderingar runt Västergötlands distriktslagsverksamhet nästa säsong. Undrar egentligen vad som händer?

Själv har jag sagt att jag med glädje ställer upp ytterligare två (2) år som P17 kapten, detta då det vore kul att få jobba med 91:orna samt de 92:or , vilka jag hade i P15 för något år sedan.

Känner att det finns en stor motivation att åter få börja planera och dra igång denna verksamhet och jobba mot ytterligare en medalj, kanske något bättre än ett brons nu då, det har man ju redan tre (3) stycken.


P15 SM är redan i Januari, första helgen, och där funderar man på om inte VIBF egentligen borde, som förra säsongen, faktiskt dragit igång denna del redan under maj månad med en samling.
Hade nog vart bra då denna åldergrupp ofta drar till sig många spelare.

Fast det kanske inte heller är så enkelt då de faktiskt inte ännu hittat någon ledarstab till denna grupp, och förstår samtidigt VIBF att man inte heller bara vill sätta in vad som helst, krävs ju lite engagerade och framförallt utbildade och duktiga ledare där.
Hoppas dock att detta löser sig snart, jag tror mycket på den yngre distriktslagsgruppen i år och att det kan gå bra för detta lag i SM, ett SM vilket nu mera kommer att spelas i Linköping under 2 år.


P17 laget, födda 91 detta år, kommer förmodligen också att bli starka, men kanske mer som lag och grupp. Här måste det fram ett par stabila målskyttar och några ruggiga bollhållare, detta då en del av dessa kategorier tyvärr försvinner då de födda 1990 spelare som hade dessa kvalitéer inte får vara med ett år till.

Men mycket händer med spelare under en sommar och det kommer garanterat att blomma ut några fler 91:or, det är jag övertygad om.


Hoppas bara man får vara med att skapa ett lag av dessa 91:or, och kanske några 92:or, för att åter kanske kunna resa hem till Västergötland med en medalj runt halsen.

Ja, detta återstår att se då besluten inte är mina utan VIBFs.

Fast visst hoppas man att telefonen snart skall ringa så man kan dra igång sitt jobb och planering, ett planeringsarbete som egentligen redan påbörjats lite, detta för att försöka ha lite framförhållning om att i fall att det möjligen skulle bli SM nästa år igen.

GRATTIS också förresten RIKARD HESSMER, från Västergötlands distriktslag och Hide-a-lite Mullsjö AIS, vilken fick en av de 44 platser som U-19 landslaget bjöd in till på Bosön och det första "gallringslägret".
Själv skrev man ju redan för 2 år sedan att man trodde på denna kille och att landslagsspel faktiskt snart skulle komma, skönt skönt skönt att man hade rätt!


Men nu som sagt bär det snart av mot Tyskland, och landskamper. Inget skrivande under helgen alltså.
Kommer en sammanfattning på måndag från min Tysklandsresa dock, så håll ut!


Kommentarer
Postat av: #77

Lycka till i Tyskland Micke! Kul att se att Hessmer fick åka till Bosön. Rocka fett med distriktslaget nästa år!

2008-04-23 @ 12:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0