20.29, 2010-02-15, ALLTID I MINNET!



20.29, 2010-02-15, ALLTID I MINNE !

För ett år sedan fick en utav de största lämna vår planet, kanske den allra största, I ALLA FALL FÖR MIG.


Personen i fråga har alltid varit ett STORT föredöme i det han har tagit sig för, oavsett om det handlat om idrott eller i det ”normala livet”. 
Och han har verkligen alltid prioriterat andra före sig själv.
Viktigast har nämligen alltid varit att andra skall ha det bra, må bra och leva bra.


Många utav oss lever med stora drömmar om att bli något riktigt stort inom idrotten, inom arbetslivet eller bara drömmer om att ha en massa pengar.
Personen jag skriver om har aldrig haft detta som ett mål, han har alltid i stället levt för de han har haft och varit nöjd med detta.

Tänk om vi hade kunnat tänka så idag, det är det verkligen inte många som gör så.


Denne man har också vid ett tillfälle sagt till mig, detta när vi satt och pratade en kväll för några år sedan:


Det är bättre att glädjas åt andras lycka, än att glädjas åt deras misslyckande. Ett misslyckande mår ingen bra utav, varken, jag eller du, så hur kan man då glädjas åt att någon misslyckas med något!


Fantastiskt att egentligen en människa kan leva med dessa tankar, det gör verkligen en person till en STOR PERSON, även om han inte har någon konungatitel eller mästartitel.
Med detta leverne och sådana tankar är man alltid en stor konung och en mästare alla kategorier, detta oavsett hur man lever eller har levt sitt liv, det anser i alla fall jag.


VAR NÖJD MED DET DU HAR OCH FÖRSÖK ATT GÖRA DET BÄSTA UTAV DET, OCH GLÄDS MED DETTA!


Denne fantastiske person är också en person som alltid funnits runt mig och min uppväxt, mitt idrottande och mitt liv. Vi har alltid haft en väldigt speciell kontakt med varandra, och speciellt under de senare åren.
Han har verkligen alltid funnits där och står för något som jag aldrig kommer att kunna göra, han var en helt fantastisk människa och hans livsglädje under stora delar utav sitt liv har varit fantastisk att se, finns nog ingen i hela världen som har något ont att säga om denna person.

Han har varit mitt föredöme, min vän och en inspiration i livet.
Vi har spenderat mycket tid ihop och har verkligen både skrattat och gråtit tillsammans.

Saknad efter denne människa och fantastiska person kommer att sitta i, för alltid, forever and ever!

TÄNK PÅ:
DET HANDLAR INTE OM HUR MÅNGA ÅR DU LEVER, UTAN DET HANDLAR OM HUR DU HAR LEVT DESSA ÅR !


Min MORFAR, Evert Carlsson, lämnade denna värld, 20.29, 2010-02-15, och jag saknar dig fortfarande, ofattbart mycket.


ps. är det någon som får ett fantastiskt och rikt liv efter detta så är det morfar, han om någon har förtjänat det. ds



                                                                   FOTO: Micael Svensson 
                                                            



TILL VÄRLDENS BÄSTA MORFAR:

FÖLJANDE LÅT ÄR TILLÄGNAD MIN MORFAR, EVERT CARLSSON:


http://www.youtube.com/watch?v=-uIQp9Dqcrw


LÅT:
TO WHERE YOU ARE

TEXT/MUSIK: RICHARD MARX, LINDA THOMPSON, DAVID FOSTER

ARTIST: JOSH GROBAN



TO WHERE YOU ARE


Who can say for certain

Maybe youre still here

I feel you all around me

Your memories so clear

 

Deep in the stillness

I can hear you speak

Youre still an inspiration

Can it be

 

That you are mine

Forever love

 

And you are watching over me

From up above

 

Fly me up to where you are

beyond the distant star

I wish upon tonight, to see you smile

If only for a while

To know youre there

A breath aways not far to where you are

 

Are you gently sleeping

here inside my dream

And isn’t faith believing

All power cant be seen

 

As my heart holds you

Just one beat away

I cherish all you gave me

Everyday

 

Cause you are mine

Forever love

Watching me from up above

 

And I believe that angels breathe

 

And that love will live on and never leave

 

Fly me up to where you are

beyond the distant star

I wish upon tonight, to see you smile

If only for a while

To know youre there

A breath aways not far to where you are

 

I know youre there

A breath aways not far to where you are


Kommentarer
Postat av: Sara

Vackert, mycket vackert!Låten är också fantastisk.

2011-02-15 @ 22:58:54
Postat av: Anette

Oj man blir nästan lite tårögd av att läsa detta.Ni måste stått varandra otroligt nära du och din morfar, bara att beklaga sorgen verkligen.Vilka fantastiska tankar han hade och han verkar ha varit en fin person.Ta vara på de goda minnena nu i stället och låt dem leva vidare med dig Mikael.

2011-02-16 @ 00:17:34
Postat av: Lizzie

Fin text Micke!

2011-02-16 @ 11:08:11
Postat av: Simon

Fint skrivet!

2011-02-16 @ 20:35:26
Postat av: Jonas

Känslig text!Trevligt att läsa om detta men dags för lite innebandyskriveri igen nu!

2011-02-21 @ 18:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0