Silver, Guld, DM och fartfyllda nätter


Var visst ett tag sedan man var här inne och skrev märker jag.
Tiden går snabbt när man är fullbokad och när man har saker hela tiden inbokade.
Nu har det vart allt från turneringar, matchcoachning, sommarträningsinstruktör, mentala coachningar samt målvaktsträningsutbildningar.

Klart att det alltid är kul att ha saker inplanerade och ”jobb att genomföra”, men faktiskt kan en stund över i soffan, en sovmorgon eller bara någon timma framför datorn i en park var rätt skönt.
Alla, verkligen alla behöver ibland en stund över, luta sig tillbaka och tänka på andra saker än det som man annars hela tiden arbetar med.

Jag skall inte förneka att jag faktiskt älskar det jag jobbar med, och klart det finns kompisar runt mig som gärna skulle vilja byta. Det som jag idag sysslar med är ju faktiskt en utav de saker som jag ville göra och som jag hoppades mycket på när jag var ung.

Andra som ”tittar snett på mig” får jag väl bara ta och ägna ett skratt åt egentligen, där vet man ju att det mest är avundsjukan som är det som dessa människor mår dåligt utav.

Den dagen då man i stället gläds med andra, den dagen har man nått lite längre, och sådana människor värderar jag lite högra än de andra.
Har heller inga som helst problem att hjälpa, understödja och bidra med utveckling till sådana personer.



Vad har då hänt sedan senast?

Att intresset för olika talesätt och ordspråk alltid har berört mig vet de flesta som finns i min omgivning, och att jag ibland kan vara aningen ”filosofisk” är också "allmänt känt", men att jag nu också i stället börjat att kika på de LATINSKA delarna kring talesätt och ordspråk kanske är lite nytt.

Språket Latin har alltid varit lite ”mytomspunnet” och kul så därför bestämde jag mig för att ”ta en närmare titt på detta” .
Här är några utav de Latinska talesätt som fångat mitt intresse i texter jag läst det senaste:


Quidquid discis, tibi discis (Vad än du lär dig, lär dig det för din egen skull)



Nos nihil efficere non possumus (För oss är egentligen ingenting omöjligt)



Potius sero quam numquam (Bättre sent än aldrig)



Omne ignotum pro magnifico (Allt okänt tas för storartat)



Nam et ipsa scienta potestas est (Kunskap är makt)



Citius, altius, fortius (Snabbare , högre, starkare)





Under sommaren var det mycket resande och att ha fått möjligheten att bland annat få vara föreläsare i Berlin och ha fått genomföra ett träningspass inne på Olympiastadion i Berlin var rent ut sagt G R Y M T !

Vilken magisk del utav min utvecklings och föreläsningsdel detta var.
Ett minne för livet!

Sedan har det vart Kungshamn, Båstad men även utvecklingsvecka i Bålsta i Stockholmsregionen, en mycket rolig och givande sådan.

Sommaren var faktiskt rent ut sagt GULD och allt näst intill glimmade hela tiden.
Fick till och med lite tid för lite "kärlekstankar och känslor" en period, vilket man inte haft så mycket tid för annars, och helt lagt åt sidan under en period!

Båstad med innebandy på schemat var visserligen kul men den sista fartfyllda natten där kanske vi faktiskt skall ta och glömma. NO KOMMENTS som alla politiker skulle ha sagt!



Nu senaste helgen som passerade var det DM i innebandy i Skövde, och där coachade jag IBK Alingsås.

Att vi lyckades vandra hela vägen till finalen och tog oss obesegrade ur gruppspelet kändes riktigt starkt.

Klart att man är lite deppig direkt efter finalförlusten, men med eftertanke så är faktiskt sanningen att IBK Lidköping, vilka slog IBK Alingsås och vann DM, var väl värda att vinna Distriktsmästerskapet, de var klart det bästa laget under hela helgen totalt sett.

Segrare blev alltså IBK Lidköping och IBK Alingsås fick ett Silver som nästan smakade guld.


De som dock tog ut All Star Team på herrsidan och Damsidan under DM kan man undra om de verkligen såg en enda match under lördagen och Söndagen, och om de verkligen gick in för att ”finna de rätta spelarna”. KÄNDES INTE I NÄRHETEN ATT DET VAR SÅ!
En del "säkra källor" fanns ju som svar på detta också!

Jag LOVAR att jag hade kunnat ta ut ett All Star Team som både hållit högre klass och vart mer ”rättvist” under turneringen, framförallt på ett par platser på herrsidan.
Dammatcher såg jag kanske inte mer än 5-6 stycken, men helt säker på att detta ändå var mer än de flesta som tog ut All Star Team på DAMSIDAN gjorde.

Kanske skall ge några kritiker som är inne och läser här lite extra ”krydda på moset” genom att presentera MITT All Star Team på HERRSIDAN under DM i Skövde 2010, detta efter det att jag åtminstone förmodligen sett fler matcher än de som tog ut sitt ”All Star”.
Visst hade ”All-Star gruppen” i Skövde med 3 samma spelare som jag, men inte över att de sett dem spela  utan förmodligen för att de är spelare som har kvalitéer att just vara med.


Målvakt: Wincent Sohlström – Sandared IBS

Back 1:
Andreas Wiikman – IBK Lidköping

Back 2:
Linus Sagré – IBK Alingsås

Center:
Andreas Karlsson – IBK Lidköping

Forward 1:
Joakim Skoglund – IBK Lidköping

Forward 2:
Kevin Keijsner – IBK Alingsås


Värt att notera:

Kevin Keijsner vinner skytteligan i DM, IBK Alingsås kommer 2:a men får inte ens en enda plats i All-Star Team, något jag aldrig tidigare vart med om under mina 27 innebandyår att ett finallag blir utan all star plats…sorgligt men sant ………


IBK Lidköping var klart värda sitt DM guld och det kan ingen ta ifrån dem, helt rättvist!

 

DOMARFRÅGAN:

Kanske ett förslag är att samtliga tränare i varje lag skall få bedöma domarna under turneringen, paren, från 1-5, detta för att se hur ett genomsnittligt resultat sedan blir.

Detta borde bara kunna gynna och utveckla domarna, får några bara 1:or och 2:or rakt igenom kanske det faktiskt är dags att rannsaka sig själva lite och inte skylla på ledarna sedan!


Back in business igen ……nu kör vi ……….


Kommentarer
Postat av: Niklas

Håller med om dm i skövde. Bra arrangemang men mycket små saker som felade.

2010-09-07 @ 11:22:33
Postat av: Lizzie

Gött att bloggen vaknat till liv igen. Var alldeles för längesedan det skrevs något. Skärpning Micke! (Hihihihi)

2010-09-07 @ 23:14:27
Postat av: David K

Att betygsätta domarna vore ju helt okej men man kanske skulle ha 5 olika kategorier som t ex nivå, samspel, engagemang, spelförståelse mm så man kanske kunde få lite mer konstruktivt av det..

2010-09-16 @ 12:37:28
URL: http://innebandydavid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0