VM 2010, PÅ BEGÄRAN !


VM 2010 , PÅ BEGÄRAN !

Alltid är det kul att se att det är lite folk inne och läser på bloggen, och att trogna ca 58 stycken om dagen finns registrerade, i snitt, ALLTID KUL.

Hade vart kul att veta vilka ni alla är, men det är förmodligen både, vänner, ovänner, folk som vill att man skall ha gjort något de kan kommentera negativt samt bara andra ”nyfikna idioter”.

För er som jag dock känner väl, eller vet vilka ni är så säger jag bara:
KUL att NI ”TITTAR IN” mellan era lediga stunder!

Joakim, vilken jag har koll på vem det är, skall jag försöka att ge lite läsning.
Kanske du sedan ”Jockan” kan tycka till lite hur just ditt lag skulle se ut, vilka dina vinnare är, eller dina outsiders.
Du hade ju en önskan att veta hur jag tycker och tänker om VM 2010, Sydafrika, så då får du allt bidraga med ditt eget också.


Måste också börja med att säga, TACK alla goda odds för detta VM 2010, och lätta pengar.
CASSSSSSHHHHHHINNNNNNGGGGGGGGGGG , som jag och en "spelkompis" säger när det klingar in pengar på kontot, och lätta sådana!
VM kassan har klättrat rejält och det är kul att se att man hittills under VM totalt sett redan dragit in 9822 kronor, och första rundan är faktiskt inte slut ännu heller. Har ju en del levande spel kvar också.
DETTA KÄNNS BARA SÅ BRA VA!


De godaste godbitarna som suttit, och som känts mycket givna när man satte dem, i alla fall för en statistiknörd som jag, måste vara:

Singelspelade matcher:

Uruguay – Frankrike  X
Uruguay – Frankrike  , under 0,5 mål i matchen
Uruguay – Frankrike , 0-0 i halvtid

Italien-Paraguay , att leda i halvtid = Paraguay

Tyskland , vinna med mer än 2,5 och 3,5

DUBBEL:

Uruguay – Frankrike  X
Sydafrika – Mexico  X

SYSTEMET
, OMGÅNG 1  (ännu inte färdigspelad)

Sydafrika – Mexico  X
Uruguay-Frankrike  X
Sydkorea – Grekland 1
Argentina-Nigeria 1
England-USA  X
Algeriet-Slovenien  X   (MISSADE DENNA !!)
Serbien-Ghana  2

Kvar på kupongen:

Nya Zeeland-Slovakien  1  (JÄTTECHANSNING, men kan höja upp oddset rejält på systemet!)
Honduras-Chile  X

Sitter de sista matcherna kan man lyfta ut en HÄRLIGT HÖG slant. Fast ligger ändå över 2000 plus hittills på kupongen så känner mig rätt nöjd ändå!


DESSA matcher och några till har gett mig hittills en halv månadslön (nästan) och det känns hur bra som helst.
Visst har man förlorat en del med, men har ju 8 stycken saker kvar levande också.
+ 9822 kronor på några dagar tackar man inte nej till heller!


HOPPAS DET GÅR BRA FÖR ER ALLA ANDRA VM-SPELARE DÄR UTE OCKSÅ!


Innan jag presenterar mitt lag här nedan och mina outsiders så bjuder jag er på några VM GODBITAR:


Maradona lurar "hela England" 1986 (Mitt favorit VM genom tiderna hittills också):
http://www.youtube.com/watch?v=5ueq6VQmkiw&feature=related

Thomas Ravellis räddning mot Rumänien, Vm 1994:
http://www.youtube.com/watch?v=GG71PxrkRUc

Danska landslagets VM sång med Re-Sep-Ten
Vi er rode, Vi er hvide   (Märk väl i videon den nuvarande Danska förbundskaptenen och hans stabila sång)
http://www.youtube.com/watch?v=aH9mBB7G7vo

(Danmark = Vilket underbart fotbollslag det var i detta VM, och vilka spelare!)



Här är mina OUTSIDERS, vilket jag satte innan VM:

Uruguay = tar sig vidare från gruppen  (Fick bra odds på denna med)
Ghana = tar sig vidare ifrån gruppen  (Fick hyfsat odds på denna med)
Sydkorea = tar sig vidare ifrån gruppen  (Fick BRA odds på denna)

Vinner VM
(Vilka jag också spelat på innan):

Tyskland
Holland
Brasilien
Mexico   (Jag vet, en så kallad TOKCHANSNING)


Mitt favoritlag i VM:

Är har förstås MÅNGA och åter MÅNGA synpunkter på detta lag, men tyck gärna till hur ERT lag skulle se ut i stället, eller skriv vilka ni saknar (OCH VARFÖR!).

Spelsystem: 4-3-1 -2

Målvakt:

Iker Casillias - Spanien

Backlinjen:

Philip Lahm – Tyskland
Rafael Marquez – Mexico
Per Mertesacker – Tyskland
Daniel Alves - Brasilien

Mittfältet:

Christiano Ronaldo - Portugal
Frank Lampard – England
Mesut Özil – Tyskland


Leo Messi – Argentina

Anfallare:

Lukas Podolski – Tyskland
Luis Fabiano – Brasilien


Vore nu kul att se hur NI LÄSARE tänker och tycker och vilket ERT lag är.


Har ni någon OUTSIDER eller något ”hett tips” om vilket lag som vinner VM 2010?


T R E V L I G och V A R M  S O MM A R !


Kommentarer
Postat av: David

Riktigt starkt lag du har där, hade blivit svårslaget. Lycka till med betten. Tips Spanien att hålla nollan 2 ggr pengarna och Spanien att göra mål i båda halvlekarna mot Schweiz, inte dåligt odds.

2010-06-14 @ 22:57:28
Postat av: #77

Maradonas mål är klart bland historiens vassaste.

Vinner vm i år gör England



Mitt lag



Cassillias - Spanien



Lahm, Tyskland

Walter Samuel , Argentina

Bronkhorst, Holland

Terry, England



C. Ronaldo, Portugal

Gerrard, England

Lampard, England

Dos Santos,Mexiko



Rooney, England

Messi, Argentina

2010-06-14 @ 23:30:09
Postat av: Peter

Hoppas Holland vinner vm. Skytteligan vinner Podolski , han är alltid bra i landslaget.

2010-06-15 @ 11:04:08
Postat av: Simon

Vinnare VM Tyskland. Kan överraska i VM Sydkorea. Mitt lag: Neuer , Samuel, Terry, Mertesacker, Oijer , Lampard, Özil , Scweisteiger , Elano , Messi , Klose

2010-06-15 @ 14:54:45
Postat av: Magnus

Goa vinster Micke, men du brukar ju sätta en del så inte förvånad. Tack förresten för krysstipsen Uruguay-Frankrike, New Zealand-Slovakien och Italien-Paraguay. Den satt fint och gav pengar, värd ett par öl på puben för dig det lovar jag! Mitt lag ser du nedan =

4-4-2



MV =

Hugo Lloris , Frankrike



Backar =

Raul Albiol , Spanien

Erik Abidal , Frankrike

Georgi Chiellini , Italien

Joan Capdevila , Spanien



Mittfältare =

Cristiano Ronaldo , Portugal

Cesc Fabregas , Spanien

Steve Gerrard , England

Kaka, Brasilien



Forwards =

Lionel Messi , Argentina

Carlos Tevez , Argentina



Trevlig sommar Micke!

2010-06-15 @ 16:19:58
Postat av: Niklas Carlsson

Håller med om vm 1986, det var ett grymt vm och Danskarna hade ett härligt spelande fotbollslag. Miss speciellt Michael Laudrup och Preben Elkjaer.

Vinner vm gör: Brasilien

Överraskar gör: Ghana

Skyttekung: Lukas Podolski och Robinho

2010-06-15 @ 20:59:52
Postat av: Lizzie

Med de inkomsterna borde du få bjuda mig på lunch och party, hahahahahaha! Ha en bra sommar!

Spanien vinner vm!

2010-06-16 @ 12:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0