Bilder och minnen från VM 2010


Nu är det dags för nya VM tag 2012, detta i Schweiz!
Om jag blir med där på något sätt får man vänta och se, har några intervjuer med ett par landslag, och efter dessa är genomförda så lär det nog komma fram hur vida det blir ett 5:e VM som coach, ledare eller inget alls.
Det känns dock bra att man är lite efterfrågad och att intresse från olika länder och förbund finns, sådant stärker ju ens "energi" här på hemmaplanen.
En hemmaplan där det mestadels handlar om innebandy på "konsultuppdragsnivåer" via gästinstruktörspass, ledarutbildningar, coachutbildningar, mentala fokuseringsutbildningar med mera.


Plockar ut några utav de goda minnen jag har från detta VM i Finland och samlar det så här avslutningsvis, detta innan vi övergår till 2011.


              
VM i Finland gick under                    Under VM i Finland så var jag
beskrivningen "Magical Games"        Förbundskapten för Tyskland.



     

SNÖ, SNÖ och åter SNÖ.
Snö fanns det gott om under hela VM i Helsingfors, och enligt de som hade "koll på läget"
så har det inte fallit så mycket snö i Helsingfors på över 100 år som det gjorde under
VM veckorna.


  

Hartwall Sport Center var mäktigt att få vara på plats i, och "i hetluften".
Arenan intar en 2:a plats på min "Magiska Arena" att ha fått coacha i "nere på golvet".
Plats ett är utan tvekan O2 Arena i Tjeckien (Prag), detta under VM 2008.


     
"Nationalsångsringen" är nu mera "klassisk"      Germany Nationalteam, VM 2010, Finland.
och lär väl så även användas i fortsättningen.


   

Den så kallade "ledarskapstraineen" (Andreas) som var med och gjorde en Ledarskaps &
Coachutbildning under VM, och som jag var mentor och utbildare för, ordnade jag
(förmodligen) minnesvärda träffar åt. Möten med Svenska förbundskaptener,
världens bästa innebandyspelare Mika Kohonen samt att han fick vara med som ledare
"i hetluften" ,nere på golvet i Hartwall Arena, borde ha vart riktigt fina innebandyminnen.


     

Det blev en hel del mediaträffar, pressamtal i mixedzone, intervjuer "before game" samt
presskonferenser efter matcher. Förutom detta så var det mycket taktik och teoripass
av olika slag som genomfördes för mitt eget landslag.


  


 


  



Minnena är som sagt många och hemma har man som vanligt redan skapat
en "VM BOK 2010", vilken nu mera blivit den 5:e i ledet. Har ju lett landslag
under 4 VM , 2004, 2006, 2008 & 2010, samt också varit på plats under VM 2000
i Norge, detta dock som "observatör".


INNEBANDYSPELET TILL DATORN:

För de spelare och coacher som fick vara "provkörare" utav spelen FBL, där man kan spela
VM 2010 eller en säsong i Finska Salibandy Leagues högsta liga så fortsätter nog en hel
del VM minnen.

Själv passade jag på att "extraköpa" 2 spel, detta som julklappar till min systerson samt ett till
min egen son Sebastian.
Vad jag vet så njuter de redan av ett innebandyspel till datorn.







För er som inte har fått äran att deltaga och vara med "i hetluften" under ett VM så är det
svårt att beskriva hur det egentligen känns och är, allt kan väl endast sammanfattas med
att det är här det verkligen händer, här har man innebandyn då innebandy är innebandy.






Kommentarer
Postat av: Jonas

Och hur blir man ledarskapstrainee? Räkna in mig nästa vm, hehehe!Gott nytt år!

2010-12-28 @ 13:22:28
Postat av: Simon

Hur är innebandyspelet och vart kan man få tag i detta?Bra blogg Mikael fortsätt så även 2011.

2010-12-28 @ 16:36:32
Postat av: Lizzie

Gott nytt år Micke!

2010-12-28 @ 23:36:55
Postat av: Tobbe

Gott Nytt år Svensson!Härliga vm bilder!

2010-12-29 @ 13:21:29
Postat av: Andreas L

Härlig blogg under året, säger som ovan, fortsätt så 2011. Eftersöker en årskrönika, hehehehehe!Trevligt nytt år och nya friska tag.

2010-12-29 @ 17:28:39
Postat av: TILL: Alla skrivare och läsare

Hejsan! Ursäktar att jag inte varit inne och besvarat era frågor med mera här på bloggen, men har varit lite annat än internet som vart av större intresse det sista. Tackar ALLA för alla hälsningar, alla komplimanger och tack till alla som läser bloggen, självklart önskar även jag er ett gott 2011 och trevligt nyårsfirande. Årskrönika utav något slag skall jag försöka hinna få ner Andreas, men kan inte lova. Syns 2011 alla läsare och tyckare och må väl där ute ... wherever you are ... / Micael Svensson

2010-12-29 @ 23:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0