Visst är man blåvit, alla kategorier!


Visst är man BLÅVIT, alla kategorier

  

Efter en tids "story" om mitt äventyr med det Nederländska landslaget så kändes det idag att det var dags att bryta detta skrivarmönster.
Detta för att bara smyga in med några rader och hylla den underbara färgkombinationen BLÅVIT!

  

Blåvitt, Blåvitt, ja visst vi älskar dom

Blåvitt, Blåvitt, ja visst vi älskar dom

Blåvitt, Blåvitt, i glädje som i sorg

Vi dyrkar våra "änglar" från Göteborg .. Varberg .. och Alingsås!


Som texten ovan börjar så startar ramsan av en klassisk "änglalåt" som funnits med under alla mina uppväxtår, ända sedan min far lät skivan med Schytts, och blåvittlåtar, snurra på den gamla stereon i uppväxthemmet.


Idag är det inte bara IFK Göteborg man bär den anrika färgkombinationen, och man börjar nästan undra om det är något magiskt över dessa färger, och om det kanske rent utav är uppväxten med de blåvita färgerna omkring mig som gjort att jag också tog mig an andra blåvita lag , som bland annat också Warberg Innebandy.




IFK GÖTEBORG , "Änglarna från Götet"!



Warberg IC med sitt SM guld runt halsen och blåvita klacken i bakgrunden.


Nu har även ett annat BLÅVITT gäng, denna gång från min hemstad, satt sina spår på kartan och verkligen gjort Alingsås till något STORT och MAGISKT!

Det som stadens handbollslag gjorde i Globen under lördagen 9 maj är nästan större än den första dagen som Jonas Alströmer fick vår stad att kallas för "potatisstaden".

Alingsås Handbollsklubb är SVENSKA MÄSTARE, och det känns verkligen som ett lyft, inte bara för handbollen utan för HELA J***a hemmastaden Alingsås!

Att man också fick äran att agera mental rådgivare och mentalcoach åt en av spelarna under slutspelet känns stort, riktigt stort, och det gav förmodligen mig lika mycket som spelaren.



Alingsås Handbollsklubb "höll tätt" hela säsongen och fick fira med ett
SM GULD 2009!


De blåvita färgerna har alltid vart, UTAN TVEKAN, de vackraste, snyggaste och bästa färgerna för mig, och kommer så även förbli livet ut.
Detta finns det absolut inget tvivel om.

Och det finns ju faktiskt inte heller mycket som kan slå följande:

En blå himmel

Ett blått hav

Ett par blåa ögon

Eller bara en kall Pripps Blå en varm sommardag


Jo förresten, det ska väl i så fall vara:

Ett underbart blått spelande änglalag från Göteborg

Ett härligt glatt innebandygäng från Varberg

Eller bara en grupp kämpastora blåa killar från Alingsås handbollsklubb.



Mycket hyllningar blev det i ovan nämnda text, och mycket betoning på färgen blåvit.


Kanske heller inte är så konstigt att jag nästa säsong, äntligen, bestämt mig för att faktiskt tacka JA och hjälpa stadens innebandylag, vilket skall bli fantastiskt kul.

Och visst, IBK Alingsås färger är självklart = BLÅVITA!



IBK Alingsås spelar även dem i de alltid så sköna BLÅA färgerna!


Kommentarer
Postat av: Jonas Sandberg

Ja, den blå färgen älskar vi över allt annat. Grattis Alingsås och guldet till staden!

2009-05-10 @ 22:24:09
Postat av: Calle

hmmmm, hur gick det mot Elfsborg?

Men bra skrivit!

2009-05-11 @ 12:33:43
Postat av: #77

Grattis till smguldet i handboll alingsås. lycka till med innebandyn

2009-05-11 @ 20:57:40
Postat av: Andreas

IFK, japp det är laget i våra hjärtan. Mycket blåvitt runt dig som lyckas bra just nu. Men bara att gratulera!

2009-05-12 @ 00:31:34
Postat av: TILL Calle:

Hur gick det mot Sirius i Svenska Cupen Calle? Förlust 1-2 om jag inte är fel ute /Micael Svensson

2009-05-13 @ 22:53:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0