Söker efter nyladdade batterier

  

Har under senare tid jobbat och jobbat och jobbat, allt för att få in lite extra överskott i kassan, hjälpa till att utveckla föreningar samt att ställa upp som "mental rådgivare" åt vissa elitinriktade spelare inom olika idrotter, men nu är det verkligen dags att "varva ner lite ett tag, och ladda om!

Mycket handlar om att det samtidigt är kul, men också just för att man vill kunna se att andra utvecklas.

Fast man måste helt enkelt sätta sig själv först i ledet vid något tillfälle också!

Gästträningar, föreläsningar, utbildningar och utveckling inom olika områden, främst innebandydelen har legat till grund för den första tunga utbildningsperioden i olika föreningar, detta från maj-september.

Det är visserligen ofantligt kul att jobba med det man älskar, men någonstans vet man innerst inne att man tar på sig lite för mycket ibland, vilket inte är bra alla gånger.

Och nu känns det verkligen att man inte mer eller mindre haft en enda dag fri under de 3 sista månaderna, sorgligt men sant.


Visst så ger det de där extra inkomsterna som är härligt goda att få, och det är ju utvecklande att se andra föreningar, grupper av människor, klubblag eller individuella idrottare öka sina prestationer eller kanske bara känna glädje genom att jag ger dem en hjälpande utveckling, sådant ökar ens egen tro på det man gör mycket, VÄLDIGT MYCKET!


Nu har det dock , vilket jag sa innan, blivit lite för mycket av alla föreläsningar med mera och snart är det dags att ta lite ledigt och återladda batterierna i kroppen igen, detta i Frankrike och huvudstaden Paris.

Tar nämligen med mig min son och sticker iväg till den "Franska idyllen" under några dagar för att där vandra runt bland de vackra byggnaderna, alla sevärdheter samt även göra ett heldagsbesök på Eurodisney.

Det skall verkligen bli skönt!


Att man ibland behöver ladda sina batterier är viktigt för att man skall orka genomföra allt man gör, och så är det för alla. Man måste få känna lugnet och harmonin och göra något annat under några dagar varje säsong, så funkar vi, och så tror jag det är för alla.

Så nu skall jag snart glädjas under några dagar i Paris och sedan återgå med nya och härligt laddade batterier till mina föreläsningar/utbildningsföreläsningar igen.

Då är det enkelt att köra vidare med allt från distriktslag, landslag, gästträningar och mentalt tänkandeföreläsningar med mera.


  

Vinterlov kanske en idé

  

Tror att många ledare och spelare skulle behöva ett avbrott under någon vecka varje säsong, detta för att få ordning på sina egna "batterier". Många har ibland riktigt tunga perioder och behöver ett avbrott för att känna lite sug efter det man gör.

Att VM har ändrat sitt speldatum och nu spelas i december i stället tror jag får en del "slitna" SSL spelare att tända till på nytt igen. Då kommer ett avbrott och något nytt händer, vilket är viktigt för vidare preststioner.

Att man sedan dock glömmer bort i SIBF (och IFF kanske) att det även finns andra landslag än Sverige, Tjeckien, Finland och Schweiz är märkligt, för resten av serierna fortsätter, även om det finns spelare i dessa som representerar andra landslag.


Låt i stället samtliga serier, kanske till och med ungdomsserierna inräknat, ha ett avbrott under dessa VM-dagar för att "slippa spela matcher".

Då får lagen sitt avbrott, kan hitta på lite andra saker eller jobba lite extra med att tända till på innebandyn på allvar igen.

Blir lite av ett vinterlov för spelarna och föreningarna.

Kanske det kan vara en bra idé, även om den kanske blir svår att genomföra.


Så bryt era "vardagsmönster" för en stund och återladda era batterier, då kan ni åter jobba på er 100 procentiga kapacitet, vilket är viktigt för både dig som person, laget och allt runt om!




Kommentarer
Postat av: Linda Nilsson

öNSKAR DIG EN TREVLIG LEDIGHET. Vila ut mycket nu och var laddad då vi ses igen för fler instruktioner i mentalat tänkande+koncentrationsteknik, vilket redan hjälpt mig mycket. Jag känner mig mer säkrare i mitt spel nu, tack !

2008-09-17 @ 18:10:57
Postat av: #77

Trevlig resa Svensson!

2008-09-17 @ 20:37:34
Postat av: Calle

Ta det lugnt nu och njut av att vara iväg från all innebandy och andra föreläsningssaker!

2008-09-19 @ 01:04:51
Postat av: Mikael Berg

Försök ha en innebandyfri kväll per vecka om möjligt. Då du kollar film, eller läser en bok. Att ha för mycket innebandy inbokat går inte ens för mig och dig, som är innebandyälskare till max :)

2008-09-23 @ 09:57:50
URL: http://www.mibbe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0