Summer Camp, Holland och Fun City


Då var semestern i full gång, eller semester och semester, just nu befinner man sig i Falköping för en veckas Sport Academy Camp i Falköping, detta som huvudinstruktör för innebandygruppen.


Under veckan i Falköping så är det 3 olika sporter, handboll, Innebandy och fotboll, på plats under Sweden Sport Academys Camp, vilket tillsammans utmynnar i 80 idrottstokiga ungar, ja en del mer "tokiga" än andra.

MEN OJ VAD KUL DET ÄR!


Så även om det tar min första semestervecka så genomför jag detta projket mer än gärna då Sweden Sport Academy är en fantastisk härligt "sportföretag" att jobba för, och med kanonsköna idrottsprofiler, instruktörer och föreläsare. Allt samlat under ett enda "tak"


Här finna allt från elittränare, till "galna" fotbollsspelare som Tomas Ravelli ,till stentuffa handbollstränare som Magnus Wislander och en bunt med andra ledare vilka håller otroligt hög idrottsklass, detta i just sitt specifika område.
 Så här känner man sig verkligen hemma, och det är kul att sitta och ventilera olika åsikter, på en liten annan nivå än i normala fall.

Tycker att det också är kul att jag fått erbjudandet att jobba, och vara en av dessa ledare, som Sweden Sport Academy tror på, det bockar man och bugar för.


Lägret är just nu i full gång och vi har redan klarat av 3 träningspass, 1 fyspass och 1 teoripass med "eleverna", detta i samtliga idrotter, så visst börjar en del bli lite möra i kroppen redan.
Och med vetskapen om att det är 10 pass kvar så är det nog många, ofantligt många, som kommer sova mycket och vila en del under veckan som kommer.

Imorgon blir det så kallad kvällsaktivitet här på Sweden Sport Academy camp, och då vet jag nog vilken "station" de flesta ledare och "elever" kommer att hamna på, STORBILDS-TV OCH EM I AULAN.
Den lockar nog mer än 90 procent av de som befinner sig på lägret.
Tur att Aulan tar in 350 personer, så sittplatser blir inga problem.



Själv så lär man inte få vila speciellt mycket i alla fall efter lägret, detta då jag direkt det är över sätter mig på en buss till Holländska orten Groningen, där för att vara med i en innebandyturnering.
Skall coacha två innebandygymnasielag från Borås , både tjejlag och killag samt visa upp hur sporten innebandy verkligen spelas på den nivå vi i Sverige håller. Detta är alltid uppskattat.
Kommer också att få äran att för andra året i rad ta upp turneringens All-Star Teampris i båda klasserna, vilket alltid är extra roligt!


Efter Holland tänkte jag dock bege mig på lite lugnare "semester", detta till Varberg tillsammans med min son, Sebastian (7år gammal).
Det blir bad och FUN CITY för hela slanten, även om man självklart inte kommer ifrån idrotten då vi skall bo i en stuga i ett sportcamp område.(vem hade kunnat tro något annat....hehehehe)
 

Hoppas att sonens förväntningar på Fun City bara blir lika bra som han tror.

Detta då han nu har vetat om det i 2 veckors tid, och berättat om detta för alla, ja verkligen alla i hela Alingsås, hur bra det är och kommer bli.
Detta även om vi aldrig varit där förut.

Men det blir väl upp till mig att se till att vi verkligen får kul de dagar vi skall vara på plats, även om jag tyvärr inte kommer att kunna påverka vädret.

HOPPAS ATT JAG VAR SNÄLL MOT GUD SÅ HAN LÅTER SOLEN SKINA, eller hur är det man säger?

Kanske bäst då att inte "såga något", kritisera något eller säga vad man egentligen tycker och tänker om något förrän efter Fun City tripen.
Det kanske i alla fall kan ge en del sol, om man har tur!



Tänkte faktiskt att jag skulle få in en sommarresa någonstans i mitt schema också, men det ser inte ut att funka i dagsläget, får väl bli till hösten i så fall.

NÅGON SOM KAN TIPSA OM ETT BRA RESMÅL UNDER DEN KALLA HÖSTMÅNADEN NOVEMBER?

Detta skulle uppskattas mycket!


Ha det bra i den förmodade värmande och strålande solen tills vi åter hörs igen!


NU ÄR DET ÄNDÅ SEMESTER!


Kommentarer
Postat av: Anders F

låter gryyymmmmeeeee

2008-06-25 @ 13:15:13
Postat av: Calle

Låter som en kul vecka. Lycka til i Holland!

2008-06-25 @ 23:02:12
Postat av: #22 Schütte

Tja Micke! Jag skulle med min egen erfarenhet rekommendera Tanzania, Zanzibar, haha =D. Under November - December är det som bäst också :D haha.

2008-06-26 @ 19:15:28
Postat av: #77

madeira är riktigt bra, rekommenderas av mig

2008-06-26 @ 19:45:33
Postat av: Conny

Lycka till på semestern , kan tipsa om att åka till samma som ovanstående nämnde TANZANIA och ZANZIBAR.

2008-06-26 @ 22:20:18
Postat av: Max Dahl

Tjenare micke! :) skit rolig vecka! Du var guldvärd! Hoppas vi träffas i framtiden! Skit goh var du! Lycka till i Framtiden! Som sagt lärde mig sjukt mkt! Hoppas att vi möts någon gång i distriktslaget ;)) /Max

2008-06-28 @ 18:02:51
Postat av: Emma

RESETIPS: Australien

2008-06-30 @ 13:47:16
Postat av: ostadkulle

Ett bra resmål är thailand.

2008-07-15 @ 20:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0