Innebandyn ligger på is, EM hägrar


Mitt i den tryckande och varma sommarvärmen så är det, äntligen, inte bara innebandy det handlar om för en själv.
Nu har EM i fotboll kört igång och där läggs definitivt fokusen, och det är rent ut sagt underbart att ha några veckor framför sig av matande med detta.

I helgen tog jag till och med tillfället i akt och reste ut till mina föräldrar, tillsammans med min son, och lät mobiltelefonen vara avstängd.

Det var riktigt skönt!


Tror att jag under mina semesterveckor faktiskt helt och hållet skall låta mobilen vara avstängd och liggande i ett skåp, fast frågan är om jag klarar detta.


EM 2008, så underbart, är älskare av stora mästerskap och händelser som EM i fotboll, VM i fotboll, OS och friidrotts VM, då sitter man verkligen som limmad framför TVn.


Lite innebandy blev det dock strax innan EM startade då jag fann en massa "goa gammla kort". Det gav mig verkligen skratt och härliga minnen.
Korten handlade om allt annat än innebandyträning, matchspel eller fyspass.
Några roliga, ja en hel del goa bilder från många stunder "utanför" innebandybanan fanns bland dessa kortbuntar.


Här fanns bland annat dessa bilder som gav mig härliga återblickar och minnen:



Distriktslaget i GF Open 2007:

Under åren man jobbat och verkat med innebandy i Holland, har man samlat på sig minnen av många slag, men ett kommer dock inte från min tid som förbundskapten för Hollands herrlandslag utan som coach för Västergötlands distriktslag, anno 2007.

Under en turnering i Holland, orten Groningen, vilken vi deltog i under juni månad 2007, med ett distriktslag från Västergötland, gav mig många goda minnen.
Allt som hände under denna turnering var fantastiskt kul, allt från bussresan till innebandyfesten.
Att man sedan fick hänga på sig guldmedaljen gjorde ju inte saken sämre heller.
men att se spelare som Andreas Linderum "in action" som allsångsledare vid vårt bord på innebandyfesten, "Andreas "Hästen" Karlsson driva med de polska tjejerna eller Niklas Skoglund hängandes i baren gav mig en hel del skratt.
Vilka underbart roliga dagar vi hade i juni 2007!



IBF Älvstranden , DAM

Under mina år som tränare för Älvstrandens damlag så var det många stunder som gladde mig som tränare för laget. Visst så var året då vi kvalade till elitserien, matcherna, fantastiska men andra saker har satt sig ännu djupare, de underbart roliga stunderna och sakerna som skedde utanför innebandybanan.

Bilder från ett av lagets träningsläger i Långared, utanför Alingsås, vilket bestod av allt från vattenlekar till samarbetsövningar och olika musikmoment gjorde att minnena åter började jobba.

I en av de så kallade musikmomenten skulle laget, vilket var indelade i olika små grupper, sätta samman ett musikprogram, bestående av alla i gruppen och en speciell schlagerlåt.
Gruppen hade också fått minst ett "musikinstrument" var, allt från vanliga festblåspipor till leksakssaxofoner och blockflöjter med mera.

Låtarna grupperna framförde lät allt annat än bra och det var mycket skratt när de presenterades och visades upp.

Främst minns jag ett framträdande som Anna Didriksson och Åsa Kristiansson framförde, mycket dans, show och ett solo på en vanlig festblåspipa av Åsa gav så mycket skratt att man inte visste vart man skulle ta vägen, fantastiskt kul.

IBF Älvstrandens damlag gav mig många roliga minnen och det bär man med sig i huvudet.




Men, som sagt, nu är det FOTBOLL som gäller och snart är det dags att sätta sig framför SVTs text-tv, http://www.fotbollskanalen.se/ eller bläddra lite i ett EM-magasin, ikväll väntar ju "dödens grupp" på tv, där det kommer bjudas på två grymma matcher.


Själv har man innan EM satsat lite pengar på segrare i EM, skyttekung vinnare med mera, och det har i alla fall börjat bra på några av de punkterna.

En av mina tippade skytteligavinnare dunkade in två "baljor" igår, mot sitt forna hemland, och Tysklands Lukas Podolski leder där med EM:s skytteliga, bra känsla där.

En annan av de jag satt som vinnare av skytteligan äntrar banan under kvällen, idag måndag, italienaren Antonio De Nathale, en underbar målskytt som man nu får vänta och se om han håller i ett EM.


Hur ser dina tips om EM 2008 ut, skriv gärna en kommentar och berätta vilken din segrare är, vem som vinner skytteligan eller hur en så kallad drömelva ser ut. Bara att låta tankarna och fotbollskunskapen flyta.

  

I dessa tider får innebandyn stå tillbaka!


Kommentarer
Postat av: #77

MIN DRÖMELVA:4-4-2



Vågar du presentera din Micke????



PETR CHECH - Tjeckien



GIANLUCA ZAMBROTTA - Italien

MARCO MATERAZZI - Italien

PEPE - Portugal

TOMAS UJFALUSI - Tjeckien



MICHAEL BALLACK - Tyskland

CESC FABREGAS - Spanien

ANDREAS INIESTA - Spanien

WESLEY SNEIJDER - HOLLAND



CHRISTIANO RONALDO - Portugal

MIROSLAV KLOSE - Tyskland



2008-06-09 @ 11:29:06
Postat av: TILL: #77



Visst VÅGAR jag presentera min drömelva, vilken dock inte riktigt är den jag har med i min drömelvatävling på nätet, detta då den hade blivit aningen för dyr samt att positionerna inte heller var samma som nedan på spelarna.

Men här kommer min favoritformation:



Målvakt:

Peter Chech – Tjeckien



Backar:

Philip Lahm - Tyskland

Christian Chivu – Rumänien

Joris Mathijsen - Nederländerna

Jose Bosingwa – Portugal



Mittfältet:

Christiano Ronaldo – Portugal

Cesc Fabregas - Spanien

Michael Ballack – Tyskland

Libor Sionko – Tjeckien



Anfallet:

Lukas Podolski – Tyskland

Fernando Torres – Spanien



/MICKE

2008-06-09 @ 11:43:02
Postat av: Andreas

Chech - Tjeckien



Metzelder - Tyskland

Pepe - Portugal

Materazzi - Italien

Lahm - Tyskland



Fabregas - Spanien

Ribery - Frankrike

C.Ronaldo - Portugal

Pirlo - Italien



Klose - Tyskland

Torres - Spanien

2008-06-09 @ 17:46:12
Postat av: Stefan A

Cassilias - Spanien



Materazzi - Italien

Thuram - Frankrike

Cannavarro - Italien

Pepe - Portugal



Fabregas - Spanien

Ribery - Frankrike

Schweizstieger - Tyskland

Ballack - Tyskland



Ronaldo - Portugal

Torres - Spanien

2008-06-10 @ 15:12:08
Postat av: Åsa

Jag håller med om att det var riktigt kul. Jag skulle vilja se/radera de där bilderna... Shit, vad många minnen som kom tillbaka nu!

2008-06-10 @ 16:04:29
URL: http://snurrfinten.webblogg.se/
Postat av: Till Åsa:

Javisst var det härliga tider, rent ut sagt fan va kul det var, minnen som sitter i. Se eller radera...ja, hahahah..en del kanske borde raderas. Tror till och med att jag har filmen kvar när du körde solo på festblåspipan!

2008-06-10 @ 18:32:41
Postat av: Mattias

Edvin Van Der Saar – Holland



Philip Lahm - Tyskland

Fabio Cannavaro - Italien

Pepe - Portugal

Sergio Ramos - Spanien



Wesley Sneijder - Holland

Cesc Fabregas - Spanien

Michael Ballack – Tyskland

Christiano Ronaldo – Portugal



David Villa - Spanien

Zlatan Ibrahimovic - Sverige

2008-06-10 @ 19:40:31
URL: http://kikko.blogg.se/
Postat av: Till: ALLA som skapat en Drömelva

KUL och ROLIGT att se att så många vågat sig på att skapa sin egen favoritelva här på sidan, och kul att se att så många läser min blogg. Detta gör att man vill fortsätta skriva mer och mer, hela tiden!



/ MICKE

2008-06-11 @ 00:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0