BORÅS: Staden full av skitsnack


Fan, ursäkta språkvalet, vad trött man är på staden Borås och dess jävla, ursäktar språkvalet igen, skitsnack inom innebandyn i området där. Även om det verkar som att et faktiskt snackas skit på alla plan, oavsett om det är innebandy eller något annat.

Så att gå på SEMESTER nu känns som en ren njutning!

Som Alingsåsare, och huvudinstruktör på innebandygymnasiet i Borås, så har man under 1 år fått ta del av Boråsinnebandyns snack och funktion på allvar i sjuhäradsbygden, och jag kan inte annat än bara skratta, eller var det gråta förresten.


Har aldrig under mina år inom innebandyn, har ju blivit en del (25:e innebandyåret kommande säsong), varit med om att det pratas så mycket skit om ledare, spelare, personer, lag, styrelsemedlemmar med mera som det görs i Knallestaden.

Det känns som att spelarna ibland inte är de som skall ligga i fokus utan det är klubbarna som vill framhäva sig själva som hjältar, vilka gör allt för att förstöra för varandra och sänka de andra på vilka sätt som helst.
Detta också oavsett om ungdomar, seniorspelare eller till och med innebandyskolatjejer blir lidande till fullo, detta verkar då inte ens vara intressant, bara man visar vem som har mest makt. Sorgligt men sant!

Sådant kan reta upp mig ibland!



Att sedan vissa föreningar inte är samarbetsvilliga utan förstör för grannklubbar, pratar ner grannklubbar eller smutskastar ledare verkar heller inte spela någon roll i staden, och som utomstående mår man nästan dåligt av att se detta. Framförallt då man själv blir inblandad i något som man egentligen känner att man helst av allt inte vill vara delaktig i.

Utomstående (Alingsåsare), kanske jag inte skall säga att jag är då, eftersom jag känner att jag blivit inblandad i en massa saker, helt ofrivilligt, detta på grund av att jag förutom min tjänst som innebandygymnasieinstruktör, för tillfället, även sitter som kanslist på IBK 7H Borås kansli.
Hjälper alltså föreningen med deras kansliarbete där bland annat olika administrativa delar genomförs.

På grund av detta verkar jag på så vis helt plötsligt ha blivit "Micke i 7H", även om detta ALDRIG vart tanken på något vis. Men det är där man se hur låg nivån verkligen är, att jag helt plötsligt också är indragen i skitsnacket, smutskastningen med mera, något som jag nästan känner vrede över.
Jag är KANSLIST och ingen ledare, spelvärvare, sponsorjobbare eller styrelseledamot , eller , ursäkta språket igen, vad fan man nu vill att jag ska vara.


Jag skulle nästan vilja meddela folk i sjuhäradsbygden som inte fattat att jag har en kanslitjänst, jobbar med det som en kanslist gör och det som jag skall göra, för att sedan jobba på SE-Gymnasiet med innebandygymnasiet och dess utveckling, och att jag INTE sitter i någon styrelse, bestämmer inte över något i IBK 7H Borås eller att jag framförallt inte har med övergångar, laguttagningar eller annat att göra. Det är INTE jag som fattar dessa beslut.
men det har vissa , eller många i boråsbygden bestämt sig för verkar det som..sad..sad...sad....


Håller inte klubben IBK 7H bakom ryggen heller när det gäller att sjuhäradsbygdens lag snackar mycket skit, denna förening är rätt bra "kolsupare" de också, precis som de flesta av de andra stadens lag.

Egentligen finns det ett lag, som jag känner alltid håller sig på sin kant, kör sitt race och verkar inte bry sig om hur de andra tjafsar om varandra, vilket är skönt att det finns en sådan förening också i staden Borås.

Att just denna förening också är den som är mest på frammarsch säger kanske en del om hur man skall jobba och verka och inte.

Känns också bra att jag kommande säsong skall vara inhyrd som instruktör och utbildare också i denna förening, även om jag tyvärr redan direkt när detta var aktuellt pratades ner från en annan förening i sjuhäradsbygden, vilket är märkligt.

Den förening som hade åsikter om mig hade jag tidigare hjälpt under ett helt år, detta på ett mycket bra sätt, och de ville inget annat än att jag skulle stanna. När jag sedan lämnade föreningen så bestämde den visst att jag inte hade gjort något bra jobb i den, snacka om märkliga "bud", men men men men detta kanske man får räkna med när man befinner sig i Boråsbygden.


Många föreningar i Boråsbygden har så stor potential att lyckas, om bara ett gott samarbete mellan varandra fungerar, och jag hoppas verkligen att det kommer bli så, och tror det släpper så småningom, någongång i framtiden.


Men nu skall jag lägga ifrån mig vredet en kort stund och i stället se allt ur en annan synvinkel:

För FAKTISKT SÅ ÄR SANNINGEN ATT DET EGENTLIGEN SER UT SÅ HÄR MED LAGEN I STADEN


SANDAREDS IBS:

En förening på framfart med bra styrelsefolk och många duktiga unga spelare.  Håller sig i sitt område utanför stan och bjuder lag som kommer till sin hall på bra stämning och tryck.

Ett a-lag som bjuder "upp till dans" på många sätt och som klättrat snabbt i serierna, kommer nog bli topplag i div 3 kommande säsong.


RYDBOHOLMS SK:

En anrik stor gammal förening som jag respekterar på många sätt. Fungerar bra med alla sin verksamhet och har det som krävs för att hålla en förening i ett litet mindre samhälle i fullt tryck. Hittar alltid på massor av saker för sina medlemmar, vilket gör att det egentligen måste vara underbart att vara med i föreningen som barn (och vuxen).


IBK 7H BORÅS:

Är Västergötlands största förening med massor av yngre lag där som bara växer och växer hela tiden.

Har förutsättningar att lyckas på ett bra sätt då laget i stan spelar i högsta serien av de seniorlag som finns.

Bedriver en stor verksamhet och det är kul att en förening av denna kaliber finns i Västergötland.

Många utbildade unga ledare av god innebandyklass som vill fortsätta som ledare även i framtiden.


FRISTAD GOIF:

En förening som är kanske en av de i Västergötland som är på mest frammarsch just nu.
Föreningens lag utvecklas i raketfart och det visar också resultaten. Känns att det verkar finnas en glädje och trygghet i föreningen. Många "innebandynördar" som sliter för att innebandydelen i föreningen skall fungera på ett mycket bra sätt.



BORÅS IBF:

har folk som styr föreningen som verkligen "brinner för klubben" vilket gör att IBF fortsätter att rulla på i god anda.
Sådanan personer är viktiga och dessa tycker jag förtjänar extra beröm för sin insats.
Har massor av fina ungdomsspelare av klass, och fortsätter att få fram bra unga spelare.
Man kan aldrig komma ifrån att det är föreningen i stan som faktiskt utvecklats mest spelare av hög status.



Så nu har JAG egentligen berättat hur det ser ut, la ilskan bakom mg ett tag och TOG PÅ FAKTA istället för att fokusera på all skit, även om jag hae kunnat skriva skit om föreningarna också, vilket inte hade lett någonstans alls, inte en cm.
Det vi ser ovan är faktiskt många styrkor som föreningarna besitter och här har ALLA mycket att lära av varandra.
Kanske dags att snart starta detta projekt, projekt lärdom och utveckling i god anda. (Lät bra i alla fall)


Tycker egentligen bara att det är synd att så många hela tiden skall försöka smutskasta varandra, ibland utan att man egentligen ens vet något om varandra, och på så vis skapa dålig stämning. Hoppas att detta kan försvinna om några mån....förlåt, några år, brukar ju ta tid.


Kanske är det så att vi på innebandygymnasiet i framtiden kan hjälpa till att skapa något bra i staden, om inte folk nu retar sig på att det är jag som jobbar där, men så är det säkert redan. I framtiden lämnar jag ju också kansliet i IBK 7H för att helt satsa på innebandygymnasiearbetet, men tyvärr går det inte ännu med bara 2 klasser, behöver minst 1 år till som kanslist, vilket jag gärna kör på med då det ibland kan vara riktigt kul.

Kan förstå ibland att vissa spelare till och med inför säsongen som kommer, 2008-2009, väljer att åka iväg för att spela med lag i Göteborgsområdet, nere i Öxabäck eller i Alingsås, detta för att få lite annan harmoni, trygghet, kamratanda och lugn bakom sig.




Bra det är att skriva av sig ibland, känns lite lugnare nu faktiskt, samt att jag drog in en oddsare på tysklandssegern nu också och vann 550 kronor, känns riktigt bra.

Nu blir det lite innebandyplanering inför jobbet som Summer Camp instruktör nästa vecka, och detta under min första semestervecka, vilken innebandynörd man är egentligen.


Kommentarer
Postat av: Forsberg

Detta inlägg tar upp exakt det som stör Borås och som är problemet med borås! Alltid snackas det skit bakom spelare och tränares ryggar. Det råder även stor AVUNDSJUKA!

2008-06-19 @ 23:40:38
Postat av: Anders F

Låter som att det man tycks uppfatta om Borås är sant, fast det visste man väl redan. Förstår om det är jobbigt att vara "mitt i smeten". Fy fan rent ut sagt för att bo i den jävla hålan, även om det finns stor potential, som du även skriver.

2008-06-20 @ 01:27:06
Postat av: David K

Får se om boråsinnebandyn kan ta sig tillbaka till gamla "stortider" igen nu, själv tror jag ibk 7h inte blir något mer än mittenlag. Tackade pinsamt nej till en träningsmatch i julas då de inte fick ihop lag, sånt brukar ju hända i div 6 och inte i div 1.

2008-06-20 @ 02:33:19
URL: http://innebandydavid.blogg.se/
Postat av: David K

Alltså de backade ur 2 dagar före match, och matchen varit bokad sedan november...pinsamt...

2008-06-20 @ 02:34:33
Postat av: #77

Håller faktiskt med dig, mycket av all skit som kastas på varandra förstör innebandyn i vår stad, det är synd!

2008-06-20 @ 09:14:39
Postat av: Emma

Bra att du vågar ta upp och skriva vad du känner, styrka. Det är ju så också att det faktiskt stämmer, har erfarenhet av detta själv, alldeles för mycket faktiskt.

2008-06-20 @ 10:57:31
Postat av: Mats

Håller med om vissa delar av detta och trots att jag själv är verksam inom innebandyn, och har Boråslagen som konkurenter, tycker jag att det är synd att det verkar fungera på sättet du beskriver. Måste kännas jobbigt att försöka få till något bra i den staden va?

Texten du skriver är faktiskt så att det ändå är just den beskrivningen man har från detta innebandyområdet, vilket är tråkigt att tala om, borde inte sjuhäradsbygden göra sig till det stora innebandynästet det är i stället, DETTA PÅ ETT MER POSITIVT SÄTT!

2008-06-20 @ 18:03:55
Postat av: Dannemannen

Bra skrivet

2008-06-20 @ 23:58:01
Postat av: Conny

Ingen surprice att det är på detta viset i ert område, så har det väl alltid vart?

2008-06-22 @ 12:39:28
Postat av: Olausson

Bra skrivet Micke! Ha en trevlig semester nu!

2008-06-23 @ 10:14:11
Postat av: Till: ALLA "TYCKARE"

KUL att så många tyckler till om texten och ser "verkligheten som den är", alltid ett bevis på något! / MICAEL SVENSSON

2008-06-23 @ 12:18:05
Postat av: 031

Tur man bor i Göteborg, även om det ibland inte är bättre här heller!

2008-06-24 @ 11:57:17
Postat av: Jockis

Kanoners text!

2008-06-24 @ 21:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0